پیش بینی بورس یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰

برای پیش بینی بورس فردا می‌بایست نگاهی بر روند طی شده توسط نماگرهای شاخص بازار سرمایه و مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار بر کلیت بازار داشته باشیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ساعت معاملاتی امروز رشد 0.19 درصدی را تجربه کرد و در سطح 1.281 میلیون واحدی قرار گرفت. اما برای پیش بینی بورس فردا می‌بایست نگاهی بر روند طی شده توسط نماگرهای شاخص بازار سرمایه و مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار بر کلیت بازار داشته باشیم.

شاخص کل بورس در جریان بازار امروز فراز و فرودی را تجربه کرد و به واسطه اینکه در نیمه دوم بازار امروز روندی نزولی را به خود گرفت. میتوان این پیشبینی را داشت که شاخص کل بورس فردا کار خود را در مدار منفی آغاز کند. لازم به ذکر است که بر اساس داده‌های گذشته‌نگر شیب پایانی روند شاخص کل در پایان روز جاری پیش بینی کننده روند شاخص کل در روز آتی خواهد بود.

با وجود اینکه شاهد گزارشات فصلی بسیار مطلوب از سوی بسیاری از شرکت‌ها بودیم اما دیدیک که این جو ناشی از گزارشات خوب شرکت‌ها دوام زیادی نداشت و ابتدای بازار امروز توسط فروشندگان سرکوب شد. بنابراین همچنان می‌توان گفت که ابهام بزرگ بازار و پول‌های برزگ پارک شده برجام است. همانطور که پیشتر در موضوع انتخابات آمریکا دیدیم مستقل از اینکه چه اتفاقی می‌افتد، برطرف شدن ابهام در رابطه با آینده می‌تواند جهت بازار را مشخص کند.

از نظر تکنیکالی شاخص کل هنوز موج B خود را تکمیل نکرده است اما در انتهای آن قرار دارد و این انتظار می‌رود که از اواسط یا اواخر هفته آینده ریز موج G و موج B شاخص کل بورس تمام شود و شاهد شروع موج صعودی C خواهیم بود. من حیث المجموع باید گفت که آخرین موج الگوی مطروحه در حال تکمیل شدن است و تا شروع موج صعودی شاخص فاصله معنا داری نداریم.
بررسی تکنیکال شاخص با الگوهای کلاسیک نشانگر آن است که هنوز شاخص کل در اندیکاتور RSI خود موفق به شکست روند نزولی کوتاه مدت خود نشده است و این مقاومت را پیش روی خود می‌بیند.

شاخص کل بورس ( لگاریتمی - روزانه )

ارزش معاملات سهام و حق‌تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به عدد 2816 میلیارد تومان رسید و از این میان شاهد خروج پول 273 میلیارد تومانی توسط کدهای حقیقی از گردونه معاملات بازار سهام بودیم. به عقیده برخی از کارشناسان تا زمانی که جریان پول حقیقی برعکس نشود شاهد رشد محسوس شاخص نخواهیم بود. فلذا از این حیث نمی‌توان این پیشبینی را داشت که بازار فردا هم رشد چشم‌گیری را تجربه کند. در مجموع می‌توان این نکته را بیان کرد که احتمال نزول شاخص در روز آتی معاملاتی بیش از صعود آن است. اما نمی‌توان منکر این قضیه شد که به دید سرمایه‌گذاری بازار سهام در بخش محسوسی از خود در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      4 0
      منظورت موج دزدی؟