حمید لولایی: اگر کارگردان جامعه را بشناسد کار موفق می‌شود/ کارگردانان به من می‌گویند کتک زدنت شیرین درمی‌آید

بازیگران قدیمی و خاطرانگیزِ سینما و تلویزیون می‌گوید: من سعی می‌کنم دور بشوم و کارهای چند ساله اخیر متنوع باشم. کارگردانان به من می‌گویند عصبانیتت خیلی خوب است و کتک زدنت شیرین درمی‌آید. 

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز،  حمید لولایی یکی از بازیگران قدیمی و خاطرانگیزِ سینما و تلویزیون است. نقشِ خشایار و آقا ماشاالله (خانه به دوش) او هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود. او در برنامه «چهل‌تیکه» شبکه نسیم در کنارِ همه خاطراتش، درباره موضوعِ کتک‌زدن نقش مقابلش صحبت کرده که بسیار طنازانه درمی‌آید. او در این برنامه تلویزیونی چنین گفت: همه می‌خواهند در هر کاری هستم، یک طوری کتک زدن من در آن باشد. به من می‌گویند خیلی بامزه است! این تکرارش خوب نیست. من سعی می‌کنم دور بشوم و کارهای چند ساله اخیر متنوع باشم. کارگردانان به من می‌گویند عصبانیتت خیلی خوب است و کتک زدنت شیرین درمی‌آید. 

وی افزود: هر بازیگری دوست دارد نقش‌های متنوع در کارش باشد؛ تنوع در قصه‌ها باشد. نه که همه‌اش در یک ریل بیفتد و تکرار آنها باشد. من دوست ندارم به تکرار بیفتم؛ هیچ‌وقت نشد خدا را شکر این کتک‌زدن‌ها از دستم خارج شود. یک طوری می‌زنم طرفِ مقابل خوشش هم می‌آید به جای اینکه ناراحت بشود. آنهایی که کتک خوردند مثل علی صادقی و یوسف تیموری به خصوص، از من ناراحت نشدند خیلی فنی زدم. البته ما خودمان هم خیلی کتک خوردیم. 

حمید لولایی درباره فرورفتن در نقش خشایار مستوفی و لرزشی که پیدا کرده بود، توضیح داد: یک روز از من پرسیدند که این کتک زدن‌ها در نقش خشایار خیلی شیرین است برایتان؟ گفتم آره. چون پدرم هم از این کتک‌ها به ما می‌زد. آن روزنامه طوری تیتر زده بود که گویی من نقش خشایار را از روی پدرم برداشت کرده بودم. درحالی که پدرم خیلی سرحال بود و در حدود شصت سالگی فوت کرد. وقتی زیرآسمان شهر را کار می‌کردیم قرار نبود اصلاً خشایار نقشِ پیرمردی اینچنینی باشد. در چند قسمت اول فقط یک سرایداری بود که خیلی صریح بود. هفت یا هشت قسمت که پیش رفتیم من فکر کردم که خشایار می‌تواند پیر باشد. رضا عطاران هم آمد و دید، چون مشاور مهران غفوریان بود. رضا هم تایید کرد و دیگر با من در نقش خشایار کار نداشتند و گذاشتند کار با همین رویه پیش برود.

او درباره نقشی که به آن علاقه دارد، افزود: من خشایار را خیلی دوست داشتم. خشایار برای خودش یک داستانی بود. تأثیر هم روی من گذاشت و هنوز هم این لحظات را دارم. از نظر روحیه خیلی تأثیر داشت شاید تا 5، 6 ماه این لرزش را روی دستانم داشتم. جالب است کار «خانه به دوش» را شروع کردیم رضا عطاران می‌گفت از خشایار بیرون بیا! یک سال هم گذشته بود اصلاً در آن نقش فرو رفته بودم.  

او با مقایسه جوان‌هایی که الان سودای بازیگری در سر دارند با دوران جوانی خود گفت: آن زمان دوران سخت اما شیرینی بود. بچه‌ها و جوان‌های الان خیلی امکانات دارند. همه دوست دارند یک شبه بیایند و خوب هم دیده شوند. وارد شدن به این عرصه راحت است، اما ماندن دشوار است. باید بازی و استعداد را داشته باشی؛ اگر بادست پر وارد این کار شوید، ماندگار می‌شوید. کسانی هم هستند که با پارتی می‌آیند و نقش مهمی هم می‌گیرند اما ماندگار نمی‌شوند و مردم آنها را پس می‌زنند.

لولایی درباره بازی در سریال "سربداران"  و سکانس‌هایی که هیچ‌وقت پخش نشد صحبت کرد. او گفت: سریال "سربداران" به من پیشنهاد شد. رفتیم کاشان و آنجا ضبط کردیم. چند قسمتی که من در آن بازی کردم هیچ وقت پخش نشد. 

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه مهران مدیری و رضا عطاران جامعه را می‌شناسند، گفت: من از جامعه زیاد استفاده کرده‌ام. همیشه از اندوخته‌های ذهنی‌ام در جامعه خیلی استفاده کرده‌ام. به کارگردان کار هم خیلی بستگی دارد. اگر کارگردان جامعه را بشناسد، کار موفق می‌شود. من سعی کردم با کسانی کار کنم که این ویژگی را داشته باشند. کسانی مانند عطاران، آقایی یا مدیری این ویژگی را دارند و جامعه را خوب می‌شناسند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 1126779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =