سربلندی در بازی سخت!

روز گذشته شاگردان یحیی گل‌محمدی در دیداری دشوار موفق شدند با یک گل فولاد را شکست دهند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ برد پرسپولیس در مقابل فولاد از این جهت حائز اهمیت بود که حالا سرخپوشان در ده بازی اخیر خود هشت بازی را یرده اند و دو بازی را مساوی کرده اند ، این یعنی افتادن روی ریل برای آنهاو بلد شدن ، فرمول بردن.

کلین شیت

کلین شیت هر چقدر مهم هست، تاثیر گذاری بازیکنان در این امر مهمتر است. حالا نه تنها خط دفاعی بلکه تمام تیم در ساختار دفاعی تا حدود زیادی بدون اشکال کار می کند. 

بازی سخت

پرسپولیس بازی سختی را برد بخصوص اینکه این فولاد حالا نماینده ما در آسیا هم هست. نکونام با فولاد سرسخت و سمج بازی می کند و بد افت و بد بدن. فرقی نمی کند آزادی تهران باشد یا فولاد آرنا.

فولاد

سوال از جوادنکونام اینکه فولاد قبل از گل خوردن با بعد از گل خوردن چه تفاوتی کرد؟ شاید کلید حل مشکلات فولاد جواب این سوال باشد؛ البته پانزده دقیقه ابتدایی غافلگیرانه بازی کرد.

نیمه مربیان

بستن شیمبا یعنی کور و کر شدن محور حملات فولاد. اتفاقی که در نیمه دوم افتاد. انصافا پرسپولیس بردن در نیمه نیمه مربیان را خوب بلد است. 

ترسناک

صحنه گل را مرور کنید، ترابی پا به توپ، سمت چپ عبدی و سمت راست امیری، پشت سر او هم پهلوان. یکی از ترسناک ترین چهار ضلعی های هجومی این فصل. پرسپولیس نیاز به تکرار چنین صحنه هایی دارد.

مالکیت

دقت کنید می بینید پرسپولیس این بازی را با استراتژی حملات سریع در فاز تهاجمی با تشکیل نفرات موثر در حمله به پایان برد. مالکیت همیشه نشات از برتر تیم در معیارهای فوتبالی نیست.

آقای گلی

برای گفتن کلمه آقای گل شاید کمی زود باشد، اما همین که عبدی بوی گل گرفته یعنی راه را درست می رود.تداوم در ترکیب ثابت چنین آورده هایی دارد.

پرسپولیس

بعضی حرفها تکرار مکررات است، اما اینکه پرسپولیس بعد از گل زدن ظاهرا رها می شود را نمی توان اشاره نکرد. از بعد روانی پرسپولیس هنوز تحت تاثیر است.

چهل ساله ها

شیمبا سی و هشت ساله و سیدجلال چهل ساله، سر حال تر از خیلی های دیگر بودند، دوئل های آنها دیدنی تر از خیلی زمان های دیگر بازی بود.ای کاش این سبک بازیکنان در فوتبال ما بیشتر شوند. 

پهلوان

پهلوان تعویض شد. بر خلاف نامش از بعد بدنی انقدر ها هم پهلوان نیست. فرض کنید فیزیولوژی وحید امیری را پهلوان با این تکنیک ظریف داشت، چه غوغایی می شد.

بردهای اقتصادی

پرسپولیس این فصل کم برد خفیف نداشته، سال های قبل هم اطلاق بردهای اقتصادی گاهی به پرسپولیس سنجاق می شد که البته درست نبود اما حالا می توان سبک بازی پرسپولیس بخصوص بعد از زدن گل اول را اینگونه دانست. تیمی که با اولویت حفظ نتیجه بازی را ادامه می دهد.

گیگن پرس

شاید باور نکنید، اما در تک لحظه هایی گیگن پرس در تیم یحیی دیده می شود.سخت است اجرای فلسفه های خاص. اما پرسپولیس در این بازی بیشتر به فکر فشار آوردن روی بازیکن صاحب توپ بود تا بازیسازی های سنتی. تکرار این موضوع که در تک لحظه هایی این اتفاق می افتاد.

میانه میدان

در بردهای اخیر پرسپولیس،رد پای کامیابی نیا و سرلک را نمی توان نادیده گرفت. خواهی نخواهی آنها خیلی کارگر هستن اما نبض تیم را هم در اختیار دارند.

امیرکریمی

کد خبر: 1126813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =