تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار کدام کشورها بیشتر است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد کشور آفریقای جنوبی با ۳۱.۸ ،اسلواکی با ۲۷.۵ و لیتوانی با ۲۱.۴ بیشترین نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان را داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، این روزها تبلیغات تاکسی‌های اینترنتی در سطح شهر زیاد شده؛ «مقصد دانشگاه باشه، درآمد تو مسیرشه»، اما کم نیستند دانشجویانی که به مقصد فارغ‌التحصیلی رسیده‌اند اما برای اینکه نتوانسته‌اند شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود پیدا کنند، درگیر مسیر درآمدزایی مسافر جابه‌جا می‌کنند.

براساس اعلام مرکز آمار ایران، در بهار امسال ۴۰.۳ درصد بیکاران این کشور فارغ‌التحصیل دانشگاهی( ۹۲۴ هزار و ۳۹۴ نفر دانش‌آموختگان) بوده‌اند.  هر چند علی خیرالدین ۲۹ دی امسال میزان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ۴۴ درصد اعلام کرده است.

نبود تناسبی بین رشته‌های دانشگاهی و بازار کار، فقدان مهارت‌های عملی دانشجویان، محدود بودن بازار کار و مواردی این چنینی را می‌توان عواملی برای بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در نظر گرفت، هر چند در افزایش تعداد بیکاران دانشگاهی نمی‌توان از سهم تحصیل در رشته‌ تحصیلی بر خلاف علایق و استعدادهای دانشجویان است نیز غافل شد.

اگر فکر می‌کنید بیکاری فارغ‌التحصیلان تنها شامل ایران است سخت در اشتباهید، نرخ بیکاری در کشور توسعه یافته مانند اسپانیا ۲۰ و بالاتر از میانگین سازمان همکاری و توسعه اقتصادی OCED استو ایسکانیوز در گزارش زیر نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی در کشورهای منتخب سازمان همکاری و توسعه اقتصادی را بررسی کرده است.

 تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار کدام کشورها بیشتر است؟

در نمودار زیر آخرین نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ۳۷ کشور آمده است:

تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار کدام کشورها بیشتر است؟

نر خ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در کشورهای منتخب سازمان همکاری و توسعه اقتصادی OECD در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است. این سازمان اقتصادی بین المللی هرساله، چگونگی وضعیت اقتصادی کشورهای جهان و نیروی کار در آنها را مشخص می‌کند.

میانگین نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان توسط این سازمان، ۱۰.۷ در نظر گرفته شده است. ۱۶ کشور نرخ فارغ‌التحصیلان بیکارشان بالاتر از سطح میانگین است که از جمله این کشورها می‌توان به بلژیک، اتریش، فرانسه، ایتالیا، فنلاند، برزیل، کلمبیا، کانادا، لتونی، کاستاریکا، سودان، یونان، اسپانیا، لیتوانی، اسلواکی و آفریقای جنوبی اشاره کرد.

با براساس نمودار فوق می‌توان ادعا کرد کشور آفریقای جنوبی با ۳۱.۸ ،اسلواکی با ۲۷.۵ و لیتوانی با ۲۱.۴ بیشترین نرخ بیکاری و مکزیک با ۳.۲، کره با ۴.۳ و هلند با ۴.۶ و کمترین میزان بیکاری در سطح دانش‌آموختگان دانشگاهی را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =