چند ترفند کاربردی روانشناسی برای خواندن ذهن دیگران

اگر شما از آن دسته افراد نیستید باید یادبگیرید که زبان بدن دیگران را متوجه شوید تا بدانید که در سرشان چه می‌گذرد؛ واقعیت این است که ۵۵ درصد اطلاعات از طریق ارتباطات غیرکلامی قابل دریافت هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، چقدر اوضاع فرق می‌کرد اگر می‌توانستید ذهن دیگران را بخوانید؟ بعضی‌ها شم خوبی دارند و می‌توانند این مسائل را سریع دریابند، اما اگر شما از آن دسته افراد نیستید باید یادبگیرید که زبان بدن دیگران را متوجه شوید تا بدانید که در سرشان چه می‌گذرد؛ واقعیت این است که ۵۵ درصد اطلاعات از طریق ارتباطات غیرکلامی قابل دریافت هستند، پس دفعهٔ بعد که خواستید بدانید یک نفر در لحظه به چه چیزی فکر می‌کند، حواستان به ۱۴ موردی که در ادامه برایتان معرفی می‌کنیم باشد.

خواندن ذهن افراد با توجه به زبان بدن

۱.بستن چشم‌ها

اگر دیدید کسی حین حرف زدن با شما چشم‌هایش را می‌بندد، بدانید که سعی دارد خودش را از جهان خارجی پنهان کند و یا به بیان دیگر او سعی دارد که از شر شما خلاص شود چون از دستتان خسته شده! به طور طبیعی وقتی چشم کسی بسته باشد نمی‌تواند شما را ببیند، پس سعی کنید زودتر مکالمه‌تان را تمام کنید.

۲. پوشاندن دهان با دست‌ها

این حرکت به سالهای کودکی برمیگردد، زمانیکه دهان‌مان را با دست می‌پوشاندیم چون نمی‌خواستیم چیزی را فاش کنیم. این ژست در بزرگسالی هم می‌تواند رخ دهد. وقتی ما دهان‌مان را با انگشتان یا کف دستمان می‌پوشانیم سعی داریم حرف‌های که نباید زده شوند را نزنیم. گاهی اوقات یک سرفه‌ی الکی هم با این ژست همراه است.

۳. جویدن دسته‌ی عینک

وقتی می‌بینید کسی دستهٔ عینکش را می‌جود به او حمایت داده و سعی کنید خوشحالش کنید. این حرکت نشان می‌دهد که آنها به طور ناخودآگاه در مورد چیزی نگران هستند و سعی دارند حس امنیت پیداکنند. در دهان بودن مداد، خودکار، سیگار و آدامس هم بیانگر همین موضوع می‌باشد.

۴. نشان دادن کامل رخ

این حالت معمولا برای جذب جنس مخالف استفاده می‌شود. وقتی ما چانه‌مان را روی دستمان می‌گذاریم، رخ کامل‌مان را نشان می‌دهیم و انگار که سعی داریم بگوییم: هی من اینجاما! اگر مرد هستید حتما از این لحظه برای یک تعریف به موقع استفاده کنید.

۵. مالیدن چانه

این حالتی است که افراد حین تصمیم‌گیری انجام می‌دهند. آنها ممکن است به بالا، پایین، گوشه و یا هرجای دیگری نگاه کنند، اما به ندرت حواسشان هست که به کجا نگاه می‌کنند چون عمیقا در فکر فرورفته‌اند.

۶. دست به سینه

این حالت محبوب کمک می‌کند که افراد خودشان را از دیگران جدا کرده و یک‌جورهایی جبهه بگیرند.این ژست معمولا وقتی کسی از چیزی ناراحت است رخ می‌دهد و نشانه‌ی واضحی از این است که آن شخص به یک چیزی حس خوبی ندارد.

۷. به جلو خم شدن

وقتی افراد کسی را دوست دارند و می‌خواهند با او پیوند برقرار کنند معمولا به جلو خم می‌شوند. در این وضعیت پاها بی‌حرکت می‌مانند اما بدن به سمت جلو حرکت می‌کند.

۸. خم شدن به سمت عقب

وقتی کسی بر روی صندلی‌اش به عقب خم می‌شود، می‌خواهد نشان دهد که از گفت‌وگو خسته شده‌است. این ژست ممکن است نشان دهندهٔ این باشد که آنها در حضور فرد دیگر احساس معذب بودن و نا راحتی می‌کنند.

۹. جابه‌جا شدن روی پاشنه و نوک پا

این کار را فقط کودکان انجام نمی‌دهند؛ بلکه گاهی در بزرگسالان هم بروز می‌کند که نشان دهنده‌ی اضطراب‌شان است

۱۰. مالیدن دست‌ها بهم

گفته می‌شود کاری که ما با دست‌هایمان انجام می‌دهیم، نشان دهنده‌ی فکری است که در سرمان می‌گذرد. معمولا مالیدن دست‌ها به همدیگر بدان معناست که شخص حس مثبتی در مورد چیزی دارد و راجع به یک چیزی امیدوار است. ما اغلب این کار را وقتی به مزایایی که در آینده بدست خواهیم آورد فکر می‌کنیم انجام می‌دهیم.

۱۱. دو دستی دست دادن

فردی که مچ دست شما را با آن یکی دستش هنگام دست دادن می‌گیرد، سعی دارد نشان دهد که قابل اعتماد است.

۱۲. دست دادن به طوریکه کف دست رو به بالا باشد

وقتی کف دست کسی روی بالای دست کسی قرار داشته باشد بدان معناست که شخص با او حس همدردی دارد. اما این فقط زمانی این معنا را دارد که شخص این حرکت را فورا انجام دهد؛ اگر لحظاتی از دست دادن می‌گذرد و بعد آن شخص دستش را روی دست فرد مقابل می‌گذارد بدان معناست که می‌خواهد نشان دهد اینجا رئیس چه کسی است!

۱۳. دست دادن بطوریکه کف دست رو به پایین باشد

اگر دست کسی را از پایین می‌گیرید نشان دهندهٔ این است که شما آماده‌ی کمک به او می‌باشید.

۱۴. دست دادن با یک لمس

گاهی اوقات هنگام دست دادن، افراد با دست آزادشان طرف مقابل را لمس می‌کنند. آنها ممکن است ساعد، آرنج و یا کمر طرف مقابل را لمس کنند. این ورود به فضاهای شخصی بدان معناست که فرد کمبود ارتباط و معاشرت دارد. البته می‌تواند معناهای دیگری هم داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =