اعتصاب دانشجویان کانادایی در اعتراض به بازگشایی دانشگاه‌ها

دانشجویان دانشگاه مک‌گیل کانادا در اعتراض به حضوری شدن آموزش‌های این دانشگاه اعتصاب کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه مک‌گیل کانادا قصد دارد که کلاس‌های خود را از ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن ماه) به صورت حضوری برگزار کند. همچنین کلاس‌های دانشگاه کنکوردیا این کشور از سوم فوریه آغاز خواهد شد.

دانشجویان و استادان هر دو دانشگاه، مک‌گیل و کنکوردیا، به بازگشایی زودهنگام دانشگاه خود اعتراض دارند. تنش بین دانشجویان و دانشگاه وقتی شدیدتر ‌شد که دانشگاه با صدور بخشنامه‌ای از معاونت آموزشی خواست برای «افزایش بیماری در بین دانشجویان و بالا رفتن تعداد غیبت‌ها» آمادگی داشته باشد.

تصمیم دانشگاه برای بازگشایی و صدور بخشنامه «آمادگی برای افزایش بیماری»، خشم مجامع دانشجویی را برانگیخت و منجر به صدور بیانیه‌ای شد. در این بیانیه که ۱۷ ژانویه منتشر شد، آمده است؛ دانشگاه مک‌گیل تمایلی به برداشتن گام‌هایی در جهت ایمنی دانشجویان ندارد، چون مدیریت دانشگاه به صراحت اعلام کرده است که انتظار غیبت زیادی از دانشجویان و استادان دارد.

این دانشجویان از استادان خواسته‌اند که هر کاری می‌توانند انجام دهند تا کلاس‌ها به صورت آنلاین و به آسانی در دسترس دانشجویان باشد.

پس از صدور این بیانیه همه دانشجویان دانشکده مددکاری اجتماعی مک‌گیل با اکثریت قاطع رای به اعتصاب دادند که حداقل تا ۲۵ فوریه از شرکت در آموزش حضوری خودداری کنند.  

خبرها از دیگر دانشگاه‌های کانادا حاکی از آن است که سویه بسیار مسری کرونا یعنی امیکرون ممکن است در هفته‌های آینده در آنتاریو به اوج خود برسد. به همین دلیل، فشار مورد انتظار بر سیستم بیمارستانی این استان، برخی دانشگاه‌ها را وادار کرده است که تاریخ بازگشایی خود را به تعویق بیندازند. به طوری که بر اساس گزارش‌های دانشگاهی، آموزش آنلاین تا ۷ فوریه در دانشگاه واترو ادامه خواهد یافت.

دانشگاه وسترن بازگشت به دانشگاه را برای دانشجویان سال اول تا ۲۸ فوریه به تاخیر انداخته است؛ اما دانشجویان ترم‌های بالاتر از ۳۱ ژانویه به دانشگاه برمی‌گردند. چرا که آموزش مجازی تاثیراتی منفی بر سلامت روان دانشجویان داشته است. به همین دلیل، برخی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای، اعلام کردند که کلاس‌ها باید مجازی بمانند تا شیوع امیکرون کاهش پیدا کند.

آلبرتا بالاترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد و پیش‌بینی می‌شود تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان در هفته‌های آینده از اوج‌های قبلی فراتر خواهد رفت.

به طوری که موسسات تحصیلات تکمیلی این استان، آغاز آموزش‌های حضوری را حداقل ۶ هفته دیگر به تعویق انداخته‌اند و دانشگاه لثبریج با درخواست دانشجویان برای ادامه آموزش‌های آنلاین و بازگرداندن هزینه دریافت شده از دانشجویان برای خوابگاه، مواجه است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا هم تصمیم گرفته است که برگزاری کلاس‌های حضوری را تا ۷ فوریه به تعویق بیندازد. با این حال دانشگاه سیمون فریزر با وجود درخواست‌های مکرر دانشجویان برای عقب انداختن تاریخ بازگشایی، قصد دارد که کلاس‌های حضوری خود را از ۲۴ ژانویه تشکیل دهد.    

انتهای پیام/

کد خبر: 1126892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =