آمریکا: اعمال تحریم‌ها علیه روسیه اثر بازدارندگی ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است که اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تنش با اوکراین «در حال حاضر هیچ اثر بازدارندگی نخواهد داشت».

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در رابطه با امکان تحریم روسیه در صورت افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین گفت که هدف اصلی تحریم‌ها بازدارندگی روسیه از تعرض به اوکراین است، اما اگر این تحریم‌ها هم‌اکنون اجرا شود، اثر بازدارندگی را از دست خواهیم داد.

بلینکن که با شبکه سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، افزود: هر کاری که ایالات متحده و متحدانش در اروپا انجام می‌دهند با هدف تأثیرگذاری بر محاسبات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و متقاعد کردن او برای عدم انجام اقدامات خصمانه است.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال تأکید کرد که ایالات متحده و کشورهای اروپایی برای انجام هر سناریوی احتمالی مربوط به اوضاع و تحولات اوکراین آماده می‌شوند.

بلینکن در توضیح بیانیه وزارت خارجه انگلیس در مورد تلاش روسیه برای منصوب کردن حامیان خود در پست‌های کلیدی اوکراین گفت: نمی‌توانیم به داده‌های اطلاعاتی بپردازیم، اما همانطور که می‌دانید ما هفته‌ها در مورد این تاکتیک هشدار داده‌ و علنا در مورد آن صحبت کرده‌ایم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1126942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =