دلایل صدا دادن خودرو هنگام دور زدن چیست؟

همه ماشین ها ممکن است هنگام دور زدن صدا های مختلفی داشته باشند. هر چقدر ماشین قدیمی تر باشد، این صدا افزایش پیدا می‌ کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، همه ماشین ها ممکن است هنگام دور زدن صدا های مختلفی داشته باشند. هر چقدر ماشین قدیمی تر باشد، این صدا افزایش پیدا می‌ کند. 

بیشتر بخوانید:

چه زمانی باید صفحه کلاچ خودرو را عوض کنیم؟

صدای قژ قژ

بسیاری از افراد هنگام دور زدن با خودرو، صدای قژقژ را متوجه می‌ شوند که نشان دهنده پاره شدن و شکنندگی یکی از اجزای داخل موتور است. این صدا احتمالاً زمانی اتفاق افتد که شما با سرعت پایین در حال رانندگی هستید. صدای قژ قژ معمولاً در بعضی از ماشین ها به مرور بلندتر می‌ شود و نشان‌ دهنده نقص یکی از اجزای داخل ماشین است که حتما باید آن را به مکانیک حرفه ای نشان دهید.

صدای گوش خراشی شبیه به جیغ

اگر متوجه شدید که هنگام دور زدن، ماشین صدای گوش خراشی دارد و صدای آن شبیه جیغ است، احتمالاً پمپ قدرتی دچار مشکل شده و شبیه به صدای شکستن چیزی را از خودش تولید می کند؛ همچنین ممکن است که این صدا از فرمان خودرو باشد.

صدای خرد شدن

ممکن است که هنگام دور زدن؛ صدای خرد شدن را احساس کنید و معمولاً این اتفاق زمانی رخ می دهد که سرعت خیلی بالاست که در چنین حالتی باید CV ماشین را چک کنید.

صدای برخورد کردن دو جسم جامد

این صدا زمانی اتفاق می افتد که دو میله به یکدیگر ساییده شوند، شکسته شده یا شل شده باشند.

ضربه زدن

صدای ضربه زدن هنگام دور زدن با ماشین نشان دهنده این است که یک قطعه امنیتی در ماشین دچار مشکل شده، پس سریعا باید مشکل را برطرف کنید.

در صورتی که ماشین هنگام دور زدن صدا داد، باید چه کار کنیم؟

همان طور که بالاتر هم توضیح دادیم، این موضوع می‌ تواند علت‌ های مختلفی داشته باشد. بهترین و مطمئن ترین کار این است که خودتان کاپوت ماشین را بالا بزنید و آن را بررسی کنید اما در اسرع وقت حتماً آن را به مکانیک نشان دهید تا مشکل را شناسایی کند.

آیا رانندگی با ماشینی که هنگام دور زدن صدا می دهد، اشکال دارد؟

معمولاً این صدا زمانی اتفاق می‌ افتد که نقصی در ماشین ایجاد شده باشد؛ مخصوصاً اگر مدام تکرار شود و از بین نرود که در چنین حالتی توصیه می‌ کنیم اول مشکل را برطرف کنید و بعد رانندگی کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =