آخرین اخبار از آتش سوزی مسافرخانه در میدان راه آهن / یک فوتی ۲۰ نجات‌یافته و چند مصدوم

یک مسافرخانه در میدان راه‌آهن دچار آتش‌سوزی گسترده شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ یک مسافرخانه در حوالی میدان راه‌آهن دچار آتش‌سوزی گسترده شده و تعدادی زیادی از مسافران در آن محبوس شده‌اند.

ساعت ۸:۵۵ صبح امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان اقامتی ـ تجمعی، در خیابان شوش غربی، نزدیک میدان راه‌آهن به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان پنج ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چندین دستگاه نردبان هیدرولیکی، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل حادثه اعزام شدند.

محل حادثه یک مسافرخانه (یک طبقه همفک و دو طبقه روی همکف)، بود که به گفته مالکان ۵۰ تا ۶۰ اتاق داشت؛ در طبقه بالایی آن حدود ۱۰ تا ۱۵ اتاق شعله‌ور شده و آتش به سقف‌های شیروانی بالایی نیز سرایت کرده بود.

آتش از پنجره‌ها به بیرون می‌زد و حدود ۳۰ نفر در مسافرخانه حضور داشتند. بر اثر شدت دود و آتش، دیواره‌ها، راه‌پله‌ها و سقف‌ها تخریب شده اما آتش‌نشانان عملیات را آغاز کرده و موفق شدند آتش را تحت کنترل خود درآورند.

بیش از ۲۰ نفر توسط آتش‌نشانان با استفاده از نردبان هیدرولیکی و از طریق راه‌پله‌ها به سلامت به خارج از ساختمان انتقال یافتند.

به گفته سید جلال ملکی؛ سخنگوی آتش‌نشانی تهران، این حادثه تاکنون یک فوتی (مردی حدوداً ۵۰ ساله) داشته، یک نفر با سوختگی شدید از دل شعله‌های آتش خارج و سه تا چهار نفر نیز دچار دودگرفتگی شده‌اند.

آتش تقریباً خاموش شده و نیروها مشغول لکه‌گیری و ایمن‌سازی محل حادثه هستند.

سید جلال ملکی درباره حادثه آتش سوزی در یک مسافرخانه در میدان راه آهن تهران گفت: ساعت ٨:۵۵ روز جاری یک مورد حادثه آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی-تجمعی در خیابان شوش غربی، نزدیک میدان راه آهن به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که پنج ایستگاه آتش نشانی به همراه چندین دستگاه نردبان هیدرولیکی، خودرو حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: عوامل شهرداری، اورژانس و پلیس راهور نیز در محل حضور داشتند و آتش نشانان نیز در حداقل زمان به محل رسیدند. حادثه در یک مسافر خانه که یک طبقه همکف و دو طبقه دیگر نیز داشت رخ داده بود. به گفته مالکان ساختمان حدود ۵٠ یا ۶٠ اتاق داشت که در طبقات بالا حدود ١۵ اتاق کاملا شعله ور بود. آتش به سقف های شیروانی بالای ساختمان سرایت کرده و از پنجره ها نیز به بیرون می زد. حدود ٣٠ نفر در محل حضور داشتند.

ملکی با اشاره به شدت بالای حرارت گفت: بخش زیادی از دیوار و راه پله ها تخریب شده بود، با این وجود آتش نشانان به سختی عملیات را آغاز کردند و در حرارت زیاد از طریق نردبان و نفوذ به ساختمان آتش را تحت کنترل خود درآوردند. آتش نشانان چندین نفر را نیز از طریق نردبان هیدرولیکی و برخی از طریق راه پله ها از محل خارج کردند. بیش از ٢٠ نفر به سلامت از محل خارج شدند.

وی افزود: متاسفانه یک نفر که در همان لحظات اولیه در دود و شعله گرفتار شده بود جان خود را از دست داده است. او مردی تقریبا ۵٠ ساله بود. یک نفر نیز دچار سوختگی شدید شده بود که او نیز به مراکز درمانی منتقل شد.

ملکی اظهار کرد: آتش خاموش شده و نیروها در حال لکه گیری محل هستند.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1126975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =