همسان‌سازی حقوق دردسر تازه استادان/ موظفی استادان بالا رفته؛ اما افزایش حقوق لغو شده

اعضای هیئت علمی وزارت عتف معترضند که توقف قانون همسان‌سازی حقوق سبب شده که به رغم افزایش موظفی‌ و از دست دادن فرصت‌های درآمدزایی خارج از دانشگاه؛ اما افزایش‌شان حقوق لغو شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت عتف و وزارت بهداشت در راستای رفع تبعیض بین اعضای هیئت علمی وزارتین تصویب شد. بر اساس این طرح که به پیشنهاد دولت و تصویب مجلس رسید، مقرر شد درصدی به حقوق و مزایای استادان افزوده شود. با وجود تصریح این طرح در بند «و» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، سازمان برنامه و بودجه در نامه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰، ۳۰ درصد دوم بند همسان‌سازی را از حقوق استادان دانشگاه حذف کرد.

لغو طرح همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی سبب اعتراض استادان شده است. البته این اعتراض تنها به کاهش حقوق نیست؛ اعضای هیئت علمی در راستای همسان‌سازی حقوقشان، باید در طرح «تمام وقت ویژه» شرکت می‌کردند. طرحی که بر اساس آن، علاوه بر افزایش ساعت موظفی‌شان، اجازه ندارند هیچ گونه درآمدزایی خارج از دانشگاه مانند همکاری با صنعت، تدریس یا راهنمایی پایان‌نامه بدون مجوز دانشگاه داشته باشند.

استادان با پذیرش طرح «تمام وقت ویژه»، متعهد شده‌اند که همه فعالیت‌های انتفاعی خارج از دانشگاه خود را تعطیل کنند و هم‌اکنون با توقف اجرای قانون همسان‌سازی حقوق، هم از افزایش حقوق محروم شدند و هم نمی‌توانند خارج از دانشگاه درآمد داشته باشند.

جمع‌آوری امضا از استادان برای اجرای همسان‌سازی حقوق

انجمن اعضای هیئت علمی کشور با تنظیم نامه‌ای در گوگل فرم و جمع‌آوری امضا از استادان، خواستار اجرای قانون همسان‌سازی از رئیس جمهور و مسئولان شده است.

در این نامه آمده است که همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت عتف و وزارت بهداشت همراه با افزایش وظایف و تعهدات قانونی اعضای هیئت علمی بوده است که البته این افزایش موظفی توسط اساتید دانشگاه‌های کشور به طور کامل اجرا شده است؛ ولی تا به امروز بودجه ابلاغی این قانون نه تنها به دانشگاه‌ها پرداخت نشده، بلکه اکنون نسبت به حذف اجرای قانون همسان‌سازی و لغو احکام کارگزینی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تذکراتی از طرف سازمان برنامه و بودجه یا دیوان محاسبات داده می‌شود!

بیانیه شورای صنفی اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در اعتراض به لغو همسان‌سازی حقوق

اعضای شورای صنفی اساتید دانشگاه محقق اردبیلی هم با انتشار بیانیه‌ای از رئیس دانشگاه خواستند که حذف ۱/۶ از حقوق استادان را نپذیرند. ‌در این بیانیه اعضای هیئت علمی معترضند که استادان در طرح تمام وقت ویژه تعهد داده‌اند که فعالیت‌های انتفاعی خارج از دانشگاه خود را تعطیل کنند؛ اما با فسخ یک‌طرفه ۳۰ درصد دوم بخش همسان‌سازی، استادان از دو طرف متضرر شده‌اند.

مکاتبات و پیگیری‌های شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی دانشگاه‌ها که نمایندگی بیش از ۵۰ دانشگاه و پژوهشگاه را عهده‌دار است، بی‌جواب مانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =