حداقل حقوق سال آینده ۵ میلیون ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد

اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حداقل حقوق تعیین شده برای سال ۱۴۰۱ را پنج میلیون و ششصد هزار تومان تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، کمیسیون تلفیق در جلسه صبح امروز خود بررسی تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را در دستور کار داشت که طی آن حداقل حقوق تعیین شده برای سال ۱۴۰۱ را پنج میلیون و ششصد هزار تومان تعیین کرد.

در تبصره ۱۲ لایحه بودجه کل کشور سال ۱۴۰۱ با موضوع حقوق دستمزد آمده است: 

۱-۱- حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر در تمامی دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی، از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، قضات به طور متوسط به میزان ۱۰ درصد به شرح زیر به گونه ای افزایش می‌یابد که طبقات پایین تر از درصد افزایش بیشتری برخوردار شوند.

در حکم کارگزینی تمامی گروه های مختلف حقوق بگیر مذکور مبلغ پنج میلیون و ۳۳۸ هزار ریال معادل ۱۷۰۰ امتیاز برای مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری و با معادل این امتیاز برای مشمولان قانون نظام هماهنگ پرداخت ومشولان مقررات خاص در سطحی جداگانه با عنوان افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ درج می شود که مشمول کسور بازنشستگی است و در محاسبه هیچکدام از امتیازهای مربوطه به حقوق و مزایای مستمر و فوق العاده ها و نظایر آن قابل محاسبه نیست. علاوه بر مبلغ مذکور، ضریب حقوق به میزان سه درصد، افزایش می یابد.

۲-۱ - پس از اعمال افزایشات موضوع بند ۱-۱ مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به مدت کارکرد نباید از ۵۶ میلیون ریال کمتر باشد. 

۳-۱- تفاوت تطبیق موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق بدون تغییر باقی می ماند.

گفتنی است در لایحه دولت این مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار تومان درج شده بود.

اعضای کمیسیون تلفیق همچنین حداقل‌ حقوق بازنشستگان را ۵ میلیون تومان تعیین کردند.

کد خبر: 1127000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =