۴۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان محقق شده است / ادامه همسان‌سازی در صندوق تأمین اجتماعی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تحقق ۴۰ درصدی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال گذشته خبرداد.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه حمایت از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار نمایندگان است، اظهار کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبلغی با این عنوان اضافه نشده بود. کمیسیون اجتماعی سال قبل توانست  ۸۹ هزار میلیارد تومان را پیشنهاد دهد و با حمایت صحن مجلس آن را محقق کند که تا امروز ۷۰ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: پیشنهاد کمیسیون اجتماعی برای امسال ۱۲۰ هزار تومان بود که امیدواریم با کمک ۹۰ هزار میلیاردی که در کمیسیون تلفیق تصویب شد، بتوانیم همسان سازی سال قبل که ۴۰ درصد آن تحقق یافت را ادامه دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امیدواریم ادامه همسان سازی در صندوق تأمین اجتماعی با توجه به مسائل معیشتی و تورمی که وجود دارد، برخی مسائل این عزیزان را به سامان برساند.

پیش از این رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق گفته بود: مجلس در برنامه پنجساله ششم توسعه و قانون بودجه سال ۱۴۰۰ منابعی را برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قرار داد که این موضوع برای بازنشستگان کشوری و لشکری تقریبا انجام شد، اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی نشده است. اکنون نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان برای تادیه دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی مصوب کردند تا دولت از طریق واگذاری سهام و پرداخت بدهی خود، دست سازمان تامین اجتماعی را برای پرداخت معوقات و حقوق بازنشستگان باز کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ نمایندگان تلفیق در جلسه امروز (دوشنبه چهار بهمن) حداقل‌ حقوق بازنشستگان را پنج میلیون تومان تصویب کردند.

کد خبر: 1127012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =