نقش روسیه در مذاکرات وین بسیار سازنده است / پیشبرد خنثی‌سازی تحریم در تعامل با همسایگان

رئیس گروه دوستی ایران و روسیه مجلس شورای اسلامی گفت: نقش روسیه در مذاکرات وین بسیار سازنده است و همراهی خوبی ایران داشته، اما معنای اصلی سفر روسیه این است که کشور را معطل توافق با غرب نگه‌ نخواهیم داشت.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ سفر رئیس جمهور به فدراسیون روسیه را مثبت و مؤثر ارزیابی و اظهار کرد: رویکرد اصلی این سفر پیگیری مسائل اقتصادی بود و البته درباره موضوعات دوجانبه و چند جانبه منطقه و بین‌الملل نیز مذاکراتی صورت گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تصریح اینکه استقبال روس‌ها از رئیس جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح انجام شد، تأکید کرد: توافقات خوبی برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌ صنایع هواپایه و هوافضا، انرژی  و توسعه میادین نفتی، حذف دلار از مبادلات بانکی و ... صورت گرفت که امیدواریم با اجرایی شدن این توافقات گشایشی را در زندگی مردم شاهد باشیم.

وی با اشاره به اثرات سفرهای منطقه‌ای مسئولان در مذاکرات وین اظهار کرد: نقش روسیه در مذاکرات وین بسیار سازنده است و تاکنون همراهی خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته، اما معنای اصلی سفر روسیه و توافقات صورت گرفته این است که کشور را معطل توافقات با غرب و برجام نگه‌ نخواهیم داشت.

رضایی گفت: دولت سیزدهم تاکنون به این وعده خود مبنی بر اینکه برای حل مشکلات مردم منتظر توافق غرب نمی‌مانیم به خوبی عمل کرده است و راهبرد خنثی سازی تحریم را از طریق تعامل با همسایگان پیش خواهد برد.

کد خبر: 1127017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =