ماندگاری ویروس کرونا امیکرون بر پوست به مدت ۲۱ ساعت است

تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد که پایداری ویروس‌های ووهان، آلفا، بتا، گاما، دلتا و اومیکرون  روی سطح پلاستیکی به‌ترتیب ۵۶ساعت، ۱۹۱ساعت، ‌۱۵۶ساعت، ۵۹ساعت، ۱۱۴ساعت و ۱۹۳ساعت است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، گونه اومیکرون ویروس کرونا به نسبت گونه‌های قبلی در محیط اطراف ما ثبات و بقای بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

اولین نشانه و علامت کرونا امیکرون اعلام شد

محققان ژاپنی اخیرا مطالعه‌ای انجام دادند که مشخص شد، گونه اومیکرون ویروس کرونا به نسبت گونه‌های قبلی در محیط اطراف ما ثبات و بقای بیشتری دارد.  

تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد که پایداری ویروس‌های ووهان، آلفا، بتا، گاما، دلتا و اومیکرون  روی سطح پلاستیکی به‌ترتیب ۵۶ساعت، ۱۹۱ساعت، ‌۱۵۶ساعت، ۵۹ساعت، ۱۱۴ساعت و ۱۹۳ساعت است.

همچنین ثابت شده که محلول های ضد عفونی کننده نیز در برابر ویروس بسیار موثر هستند، اما کارشناسان معتقد نیستند که تمیز کردن سطوح باید تمرکز اصلی برای مقابله با ویروس باشد. مرکز کنترل بیماری های آمریکا اعلام کرده خطر انتقال فومیت (بیمار شدن از سطحی که ذرات ویروس روی آن وجود دارد) بسیار کم است و خطر انتقال تنفسی (بیمار شدن به واسطه تنفس ذرات ویروس) بسیار زیاد است - به ویژه در محیط های داخلی و سربسته که در آن ها مردم ماسک نمی زنند

دکتر چین-هونگ گفت: «من قبل از همه‌گیری در هیچ زمانی مواد غذایی خود را بیش از حد شستشو ندادم و تمیز نکرده‌ام... و انتظار ندارم هم - هرگز - در طول پیک های بعدی کرونا چنین کاری را بکنم. هوا هنوز مسئله اصلی است و ما باید به جای پرت شدن حواس ها به سطوح، روی آن تمرکز داشته باشیم».

اما یک سوال مهم هم این است: آیا ویروس حتی پس از خروج یک فرد مبتلا به ویروس از یک اتاق، می تواند در هوا بماند؟ تحقیقات نشان می‌دهد که پاسخ این سئوال مثبت است. در واقع مرکز کنترل بیماری‌ها می‌گوید ذرات ویروسی می‌توانند از چند دقیقه تا چند ساعت در هوا باقی بمانند. این مدت زمان به جریان هوا در اتاق، دما، رطوبت و عوامل دیگر بستگی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =