موج ششم کرونا آغاز شد / احتمال وقوع جهش‌های جدید منتفی نیست

یونسیان گفت: آغاز موج ششم قطعی شده است و امروز نمی‌توان جلوی موج ششم را بگیریم زیرا رخ داده است و زمانی می‌توانستیم پیشگیری کنیم که هنوز رخ نداده بود و هشدار وقوع آن را از همسایه‌ها شنیده بودیم

مسعود یونسیان؛ دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در خصوص موج جدید کرونا گفت: آغاز موج ششم قطعی شده است و امروز نمی‌توان جلوی موج ششم را بگیریم زیرا رخ داده است و زمانی می‌توانستیم پیشگیری کنیم که هنوز رخ نداده بود و هشدار وقوع آن را از همسایه‌ها شنیده بودیم و آن زمان می‌شد با واکسن زدن این احتمال را کاهش دهیم یا وقوع آن را به تعویق بیاندازیم. البته رخداد موج ششم اجتناب ناپذیر بود اما شدت آن می‌توانست متفاوت باشد.

او در خصوص اینکه اُمیکرون پایان کرونا است یا خیر توضیح داد: بسیاری امید دارند که اُمیکرون پایان کرونا باشد اما امیدواری هیچ گاه استراتژیک نیست و ما باید استراتژی خود را بر اساس شواهد علمی بچینیم. خوشحال می‌شویم که اُمیکرون پایان کرونا باشد اما همیشه آنچه که ما انتظار داریم رخ نمی‌دهد. از طرفی چون جمعیت زیادی در دنیا هستند که هنوز واکسن نزده‌اند احتمال وقوع جهش‌های جدید در ویروس کرونا منتفی نیست.

یونسیان عنوان کرد: من در حال حاضر اصراری به دوز سوم ندارم و فعلا تکمیل دو دوز امری واجب است. کمتر از ۸۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال ما دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند، اگر بخواهیم در کل درنظر بگیریم از بین ۸۴ میلیون جمعیت فقط ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واکسینه شده‌اند پس حدود  ۳۰ میلیون نفر یا هنوز واکسنی برایشان در دسترس نبوده و یا برای واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند و این شرایط از وقوع موج ششم سهمگین پیشگیری نمی‌کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1127035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =