خودرو ارزان می‌شود؟

بازار خودروی ایران در ماه‌های گذشته با نوسانات قیمتی زیادی همراه بود. آیا در روزهای آینده احتمال کاهش قیمت خودرو وجود دارد؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در ماه‌های اخیر کاهش قیمت خودرو به صورت قابل توجهی در بازار ایران رخ نداده است. آیا در روزهای آینده نیز این نوسانات ادامه پیدا می‌کند یا خودرو با کاهش قیمت همراه می‌شود؟

شرکت خودروسازی ایران‌خودرو در یک هفته اخیر به صورت ناگهانی عرضه محصولات خود را به بازار کاهش داده است و به همین دلیل متقاضی افزایش یافته اما فروشنده در بازار کم است. در نتیجه قیمت‌ها در حال افزایش است. اگر خودروهای ناقص خودروسازان تکمیل و عرضه شوند، شوکی به بازار وارد و قیمت خودرو کاهش می‌یابد.
 کارشناسان معتقدند، اخباری که از مذاکرات وین منتشر می‌شوند تاثیر روانی بر بازار دارد. اگر نتایج مثبت باشند، نرخ دلار کاهش می‌یابد و در نتیجه قیمت خودرو نیز کاهشی می‌شود. اما اگر نتایج مثبت نبود و نرخ دلار افزایش یافت، قیمت خودرو صعودی می‌شود.

به طور کلی با افزایش نرخ دلار قیمت‌ خودرو افزایش می‌یابد اما در مقابل، کاهش قیمت دلار تاثیر چندانی در قیمت خودرو ندارد. اما به عقیده کارشناسان حوزه خودرو اگر کاهش قیمتی در پی باشد بسیار جزئی خواهد بود و تاثیر چندانی در بازار ندارد.

اما در ماه گذشته در حالی که دلار کاهشی بود، قیمت خودرو افزایش یافت. به گفته کارشناسان این افزایش قیمت خودروهای صفر به دلیل حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی است و خودروسازان به دلیل اینکه در آینده با ارز نیمایی واردات قطعات صورت می‌گیرد، از کاهش قیمت خودرو جلوگیری کرده‌اند.

منبع: تجارت‌نیوز

کد خبر: 1127065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =