برنامه های گرامیداشت دهه فجر در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «سیاست‌های ابلاغی دهه مبارک فجر در دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان‌بین در این دستورالعمل تأکید کرده است؛ با توجه به فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه مبارک فجر، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف زنده نگه داشتن این ایام خجسته و با توجه به اقدام «تهیه و پیاده سازی استانداردها و دستورالعمل های مناسب سازی و هویت بخشی فضاهای دانشگاهی» از راه‌کنش «توسعه کمی و کیفی فعالیت های ترویجی، تبلیغات محیطی و الگوسازی در محیط دانشگاه با محوریت مؤلفه های کلیدی فرهنگی در کنار توجه به نمادها و فضای کالبدی در کارکردهای تربیتی و هویتی و دعوت‌کنندگی فضاها» در بسته کاری «ارتقای تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی» از سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه های دهه مبارک فجر ابلاغ شده است.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ تشکیل شورای فرهنگی و تبادل نظر و تصمیم گیری درخصوص برنامه های این دهه و ارتباط و همکاری با کمیته های دهه فجر استانی و شهرستانی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابلاغی مقام معظم رهبری، حمایت و پشتیبانی لازم از برنامه های نهادهای دانشجویی دانشگاه، فضاسازی محیطی دانشگاه با نمادهای انقلابی و فرهنگی مناسب، استفاده از ظرفیت اساتید گروه معارف اسلامی، درس وصایا و اندیشه امام خمینی (ره)، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، تاریخ و... برای تبیین انقلاب اسلامی، اهداف و دستاوردهای انقلاب و پاسخ به شبهات در کلاس ها ازجمله برنامه های واحدهای دانشگاه آزاد برای گرامیداشت دهه مبارک فجر است.

همچنین برگزاری وبینار، سخنرانی و نشست، برگزاری مراسم میثاق با شهدا با تأکید بر مراسم غبارروبی و نثار گل بر مزار شهدای انقلاب، برگزاری مراسم ویژه بر مزار شهدای گمنام واحدها و مراکز دانشگاهی، دیدار با خانواده های معزز شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت، بازدید از آسایشگاه جانبازان، برگزاری کرسی های آزاداندیشی دانشجویی و استادی در فضای مجازی و یا به صورت حضوری از دیگر برنامه های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در دهه مبارک فجر است.

تأکید بر مشارکت جدی اساتید، کارکنان و دانشجویان در جشنواره «از حماسه تا حماسه 2» با موضوع حماسه 22 بهمن با تبلیغات گسترده و مناسب، بازدید از موزه عبرت و باغ موزه دفاع مقدس، برگزاری شب شعر، برگزاری مسابقه کتابخوانی، انتشار یادداشت، سرمقاله و مصاحبه های اساتید، دانشجویان و کارکنان در نشریات و سایت های محلی و منطقه ای و... باید مورد توجه واحدهای دانشگاهی قرار گیرد.

در این دستورالعمل تأکید شده است که برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که اقطاب اثرگذار نقش‌آفرینی کرده و معاونت نقش ستادی ایفا کند.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1127124

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =