آلمان را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر درسدن

درسدن در شرق کشور آلمان قرار دارد و به علت داشتن ساختمان‌های تاریخی بسیار که شما را با رویای چند صد سال پیش که این شهر پایتخت پادشاهی کشور آلمان بوده هست، محبوب گردشگران هست.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، درسدن، از شهرهای کشور صنعتی آلمان است، که در جنگ جهانی دوم آسیب های زیادی دیده بود. اما بعد از جنگ بازسازی شده و توانسته به عنوان یکی از مقاصد جذاب و تاریخی کشور آلمان به شمار برود. بناهای شهر درسدن به سبک بناها و آثار تاریخی رم است و گذشته تاریخی این شهر را در ذهن تداعی می کند. این شهر آلمانی علاوه بر آن که شهری سلطنتی است و بناهای با شکوه زیادی دارد طبیعت بسیار خوبی هم دارد که گردشگران را به این شهر می کشاند. 

بیشتر بخوانید:

فرانسه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر بوردو

شهر درسدن، مرکز ایالت زاکسن در حاشیه رود رود آلب و در نزدیکی مرز جمهوری چک قرار گرفته است. این شهر دومین شهر بزرگ کشور آلمان بوده و مساحت آن حدود ۱۷۰۰ کیلومتر مربع می باشد. جمعیت شهر درسدن طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶، انجام شده نزدیک به ۵۴۷,۱۷۲ نفر بوده است، که در این شهر زندگی می کرده اند؛ این عدد تا کنون حتما تغییر کرده است.

مختصری از تاریخ درسدن

در طی جنگ جهانی دوم، شهر درسدن مورد بمباران نیروهای هوایی سلطنتی بریتانیا نیز شد و۵۲۷ بمب افکن نیروهای هوایی ایالات متحده بیش از ۳٫۹۰۰ تن بمب انفجاری قوی و بمب‌های آتش‌زا (بمب‌های بشکه‌ای و فسفری) را بر این شهر فرو ریختند. شهر درسدن پس از این حمله به طور کامل ویران شد و شمار زیادی از مردم غیرنظامی در این شهر کشته شدند. اما این شهر آلمانی با سابقه تاریخی خود عمدتاً شامل ساختمان‌های زیبایی بود، که با سبک‌های معماری گوتیک و باروک ساخته شده بودند و به منظور جلوگیری از آسیب این بناها و حفظ فضای سنتی شهر اکثر کارخانه‌ها در حومه شهر ساخته می‌شدند. بخش عظیمی از این بناهای زیبای تاریخی درسدن بر اثر بمباران متفقین نابود شده اند اما همچنان گردشگران زیادی هستند که سفر به درسدن جزء اولویت های آنان است.

جاذبه های گردشگری در درسدن

کلیسای فرائِن | Frauenkirche
این کلیسا هم یکی از پروژه‌های نوسازی آلمان به حساب می آید و خیلی مورد توجه گردشگران است. تاریخ ساخت آن را سال ۱۷۴۳ می دانند که در دوران آسیب زیادی دیده و جنگ تخریب و بمباران شده اما بعد از جنگ بازسازی شده و یکی ازدیدنی ترین کلیساهای باروکی اروپا است که جزء جاذبه های شهر درسدن است.

کاخ زوئینگِر | Zwinger

این کاخ یک در حقیقت یک مجموعه است که موزه ای در آن وجود دارد و از یکی از جالب ترین آثار معماری باروک در آلمان است. به جز معماری زیبای آن مجموعه‌ی چینی درسدن، وسایل علمی، ابزار آلات ریاضی و فیزیک نیز وجود دارد که آن را معروف کرده است. علاوه بر آن موزه جانورشناسی و موزه تاریخ هم از نقاط دیدنی این مجموعه است.

خانه اپرای سمپر | Semper Opera House

یکی از زیباترین میدان‌های آلمان میدان تئاتر است که آثار معماری زیادی در آن وجود دارد. در مرکز میدان مجسمه مردی که  سوار براسب است و کارشناسان آن را پادشاه جان می دانند وجود دارد. این اثر در سال ۱۸۸۳ ساخته شده است.

تراس بروهل | Bruehl Terrace

به این مکان تفریحی بالکن اروپا هم می گویند، این تراس نمادی زیبا از شهر تاریخی درسدن است، می توانید در این تراس پیاده روی کنید و قهوه نوش جان نمایید. لازم به ذکر است که این بنا در بعد جنگ جهانی دون بازسازی شده و امروز به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی در شهر درسدن به شمار می رود.

موزه گرین والت | Green Vault

یکی از گنجینه های قاره اروپا، موزه گرین والت در شهر درسدن است. این موزه در سال ۱۷۲۳ توسط آگوستوس نیز بنا نهاده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =