شهر گربه‌ها فیلمی برای بزرگسالان با ویترین کودکانه / محتوای نامناسب فیلم

منتقد سینما و تلویزیون گفت: داستان و موضوع فیلم شهر گربه‌ها برای بزرگسالان است اما با ویترینی کاملا کودکانه.

حسین سلطان‌محمدی منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در نقد فیلم شهر گربه‌ها اظهار کرد: وقتی شهر گربه‌ها را تماشا می‌کنیم با آن گریم، چهره‌پردازی و صحنه‌پردازی که در فیلم به نمایش گذاشته شده، تشخیص اولیه مخاطب بر این است که فیلم برای کودکان ساخته شده اما پس از تماشای فیلم می‌فهمیم که فیلم چندان برای کودکان مناسب نیست و این سوال مطرح می‌شود که چرا فیلمی برای بزرگسالان با چنین قالبی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

عنوان عجیب بی همه چیز / بدون پایان‌بندی شعاری هم می‌شد فیلم جذاب ساخت

منتقد سینما با بیان اینکه داستان و موضوع این فیلم برای بزرگسالان است اما با ویترینی کاملا کودکانه گفت: پیام‌های فیلم شاید برای بچه‌ها انتخاب شده باشد اما در بستری کاملاً بزرگسالانه‌ است.

سلطان محمدی افزود: این فیلم‌ دارای موضوع و ماجرایی جنایی و جاسوسی‌ است و همه این‌ عوامل باعث می‌شود که با فیلمی برای بزرگسالان روبرو باشیم.

وی همچنین گفت: نوع خاص مولف بودن سید جواد هاشمی در این فیلم مشهود است چرا که عمده آثار موزیکالی که هاشمی ساخته، تلفیقی از موسیقی لس آنجلس و تهران است و این ریتم و تشکیلات را در آثارش پشت هم به نمایش می‌گذارد.

شهر گربه‌ها

منتقد سینما عنوان کرد: نکاتی که این فیلم قصد فهماندنشان به مخاطب را دارد تنها توسط بزرگسالان درک می‌شود و واژگان و حرکاتی که در فیلم به کار رفته مناسب کودکان نیست و باید عنوان کرد که شهر گربه‌ها بزرگسالان را بیشتر از بچه‌ها جذب می‌کند.

سلطان‌محمدی در پایان تاکید کرد: این نکته را باید عنوان کرد محتوایی که در این فیلم به کار رفته بیشتر نوعی دروغ‌نمایی است و ما در واقعیت چنین چیزی را شاهد نیستیم.

بر اساس گزارش ایسکانیوز، فیلم شهر گربه‌ها که این روزها بر روی پرده‌ی سینماها در حال اکران است، فیلمی موزیکال و در ژانر کودک و نوجوان است. این فیلم توسط سید جواد هاشمی نوشته و کارگردانی شده است. «شهرگربه‌ها» چهارمین اثر او در مقام کارگردان و نویسنده محسوب می‌شود.

سید جواد هاشمی در طی سال‌های اخیر در حوزه‌ی سینمای کودک و نوجوان فعال بوده و برای این قشر از مخاطبین فیلم ساخته است و در این برهوت سینمای کودک و نوجوان، توانسته است تا حدودی خود را به عنوان فیلم‌ساز کودک و نوجوان در سینمای ایران مطرح کند. وی پیش از «شهر گربه‌ها»، سه‌گانه‌ آهوی پیشونی سفید را طی سال‌های ۱۳۹۰، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ و فیلم تونادور را ساخته است که با توجه به گروه هدف خود فیلم‌های نسبتا موفقی در گیشه بوده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =