بازیکنانی که به پرسپولیس می‌آیند برای تقویت تیم هستند/ برای رسیدن به پیراهن تیم ملی می‌جنگم

مهاجم تیم پرسپولیس گفت: متأسفانه دوست خوبم عیسی آل کثیر را به دلیل مصدومیت تا آخر فصل از دست دادیم و حالا با نظر سرمربی به مهاجم نیاز داریم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مهدی یکتا؛ تک گل ارزشمند این دیدار را مهدی عبدی به ثمر رساند. مهاجمی که راه گلزنی در بازی های حساس را به خوبی بلد است و بارها در دیدارهای مهم پرسپولیس این توانایی را به رُخ کشیده است. او در مصاحبه قبلی خودش با خبرورزشی عنوان کرده بود که الگویش " زلاتان ابراهیموویچ" است و برای گلزنی می جنگد! با همین موضوع سراغ گلزن دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان رفتیم:

باز هم مهدی عبدی و باز هم گلزنی! گفته بودی مثل الگویت " زلاتان" برای گلزنی می جنگی و حالا دروازه فولاد را باز کردی. توضیحی می دهی؟

قطعا زلاتان الگوی کودکی، نوجوانی و جوانی ام است. مهاجمی که فقط برای یک هدف وارد زمین می شود و آن هم پیروز شدن است. من با دیدن بازی، رفتار، صحبت های زلاتان درس های زیادی می گیرم. ضمن آن که سعی می کنم از مربیان، بازیکنان بزرگ تر تیم پرسپولیس و دوستانم نیز کمک بگیرم.

به همین خاطر پس از گلزنی شادی خودت را با یحیی گل محمدی تقسیم کردی؟

بازی بسیار سنگینی بود. فولاد تیم تاکتیکی و منظمی است که راحت گل نمی خورد و هرتیمی را می تواند اذیت کند. ما هم تحت فشار بودیم و پس از گلزنی وقتی چشمم به آقا یحیی افتاد رفتم و شادی ام را با او تقسیم کردم. قدردانی از مربی و بزرگ تر وظیفه شاگرد است. خوشحال شدم زمانی که شادی نیمکت پرسپولیس را دیدم.

نگران اخبار مربوط به خرید مهاجم توسط پرسپولیس در نیم فصل نیستی؟

چرا نگران؟ هربازیکنی به پرسپولیس می آید با نظر سرمربی و کادرفنی و مهم تر از همه برای کمک و تقویت تیم می آید. متأسفانه دوست خوبم عیسی آل کثیر را به دلیل مصدومیت تا آخر فصل از دست دادیم و حالا با نظر سرمربی به مهاجم نیاز داریم. هر بازیکنی هم به پرسپولیس بیاید قدمش روی چشم.

تو با ۵ گل زده بهترین گلزن ایرانی لیگ برتر هستی درحالی که گادوین منشا ( با ۱۰ گل زده)، یامگا و شیمبا ( هر دو با ۷ گل زده) با زدن پنالتی بالاتر از تو درجدول گلزنان ایستاده اند. به زدن پنالتی در ادامه مسابقات فکر نکردی؟

پنالتی زن تیم ما مهدی ترابی است که خیلی خوب و فوق العاده پنالتی می زند. ازآن گذشته مهدی بیشترین پاس گل ها را درتیم ما به همراه آقا امید (عالیشاه) و سایر هافبک ها می دهد و درپرسپولیس این مسائل وجود ندارد. مهم بردن و پیروز شدن است.

اما گل زدن برای یک مهاجم مثل تنفس کردن یا نفس گرفتن هنگام شناست. قبول نداری؟

تعبیر جالبی بود اما یک نکته را خوب می دانم. خوب است که من مهاجم گلزن بزنم و خیلی هم برای خودم خوشحال کننده است اما در فوتبال تمام تیم با هم به پیروزی می رسند. در دنیای فوتبال هم همین طور است. مسی هم به تنهایی نمی تواند عامل موفقیت یک تیم باشد و باید همبازیان خوبی داشته باشی تا موفق شوی. اگر غیر از این بود مسی با آرژانتین قهرمان جام جهانی می شد و درتیم ملی کشورش هم به اندازه بارسلونا افتخار کسب می کرد.

جدول لیگ برتر هم جذاب تر شد. شما با یک بازی بیشتر نسبت به استقلال با ۳۵ امتیاز در رده دوم جدول ایستاده اید. این رقابت را چطور ارزیابی می کنید؟

ببینید درپرسپولیس یاد گرفتیم فقط به بازی های خودمان فکر کنیم. اینکه می خواهیم ببریم و حداکثر امتیازات را برای رسیدن به جام جمع آوری کنیم. شاید نگاه کردن به جدول یا بازی های تیم های حریف شما را گمراه یا حداقل اینکه تمرکزتان را به هم بریزد.

فکر می کنی بتوانید دبل هت تریک کرده و ششمین قهرمانی پی درپی پرسپولیس در لیگ برتر را جشن بگیرید؟

چرا که نه؟ تا همین الان هم تیم ما نشان داده است بهترین است. خدای ناکرده حمل برغرور یا خودستایی نباشد اما به نظرم اسم این پرسپولیس را با حروف طلایی در تاریخ نوشته خواهد شد. شک نکنید!

مردم و هواداران از بیرون پرسپولیس را می بینند. تو که داخل تیم هستی فکر می کنی دلیل اصلی موفقیت تیم شما در سال های اخیر چه بوده است؟

شاید خیلی ها نتایج و جام های پرسپولیس را از بیرون ببینند و تصور کنند ما گروهی هستیم که بازی می کنیم و از فوتبال فقط لذت می بریم اما از داخل تیم ما خبر ندارند. باور کنید ما برای تک تک امتیازات خود تلاش می کنیم و با همه وجود می جنگیم. نمی خواهم خیلی مسائل را باز کنم اما سختی های زیادی را داخل خودمان حل می کنیم تا بتوانیم به هدف بزرگ خود برسیم.

اسم این پرسپولیس با حروف طلایی در تاریخ ثبت خواهد شد/ هر مهاجمی به پرسپولیس بیاید قدمش روی چشم/ می خواهم برای رسیدن به پیراهن تیم ملی بجنگم

منظورت مشکلات مالی فراوان شما درفصل اخیر بوده است؟

به عنوان یک بازیکن جوان اصلا دوست ندارم درخصوص این مسائل حرف بزنم. گفتنی ها را آقا سید، آقا وحید وبقیه بزرگ ترهای تیم گفته اند. در این سال ها با خیلی چیزها جنگیدیم تا موفق شویم و خوشحالم هواداران پرسپولیس با پیام های محبت آمیز خود نشان می دهند که چقدر خوب ما را درک می کنند و کنارمان هستند.

مهدی عبدی فصل پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته است. گاهی نیمکت نشین، گاهی فیکس، گاهی گلزن و گاهی هم بدون گل زده زمین را ترک می کنی. در لحظات شاید ناخوشآیند بیشتر چه کسانی کنار تو هستند؟

اول ازهمه خانواده ام که همیشه کنارم بوده و هستند. شما حتی وقتی خیلی خوب هم هستی و شرایط ایده آل است باز هم به خانواده نیاز داری تا مغرور نشوی و فروتنی ات را حفظ کنی. همین طور دوستان نزدیک و کسانی که به من یادآوری می کنند اتفاقی نیفتاده و این تازه شروع کار است.

با توجه به شکست سنگین سپاهان برابر مس رفسنجان و شرایط سایر تیم های فکر می کنی رقابت برای قهرمانی در لیگ بیست و یکم بین تیم های استقلال و پرسپولیس باشد؟

هنوز نیم فصل دیگر باقی مانده است و نمی توان با قطعیت حرف زد. سایر تیم ها مثل سپاهان، مس رفسنجان، گل گهر و آلومینیوم و فولاد هم هستند. به هرحال آنچه مشخص است اینکه نیم فصل دوم می تواند به مراتب سخت تر از نیم فصل دوم باشد. ما هم درتیم پرسپولیس می خواهیم نشان دهیم چه توانایی هایی داریم.

لیست تیم ملی اعلام شد و مهدی عبدی جایی در بین نفرات دعوت شده به تیم ملی نداشت. نظری نداری؟

آقای اسکوچیچ در اردوهای قبلی من را دعوت کرده و به همین خاطر همیشه از او ممنون بوده و هستم. می دانم سرمربی تیم ملی با دقت بازی های همه ما را تماشا می کند و اگر درتیم باشگاهی ام خوب باشم شانس دعوت مجدد را دارم. از آن گذشته رسیدن به پیراهن تیم ملی آن هم در سال منتهی به جام جهانی یک هدف بزرگ و مهم است.

اسکوچیچ به تازگی حرف جالبی زده و گفته بازیکنان جوان باید درهای تیم ملی را بشکنند!

بله، جمله انگیزشی و جالبی است. من تلاش می کنم و برای رسیدن به پیراهن تیم ملی در جام جهانی تا آخرین ثانیه ها خواهم جنگید.

منبع: خبر ورزشی 

کد خبر: 1127166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =