کرونا دوباره ورزش را تعطیل می‌کند؟

غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: به کارگیری تمهیدات سخت گیرانه تر برای مبارزه با کرونا در شرایط فعلی لازم است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، افزایش آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در ورزش نگرانی هایی را در رابطه با چگونگی پیگیری فعالیت های ورزشی طی هفته های آینده و اینکه «آیا ادامه این روند منجر به تعطیلی دوباره ورزش کشور خواهد شد؟» ایجاد کرده است.

غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در این زمینه توضیح داد و گفت: آنچه مسلم است مهیا بودن شرایط برای پیگیری برنامه ها و فعالیت های ورزشی برای مان اهمیت داد و موضوع مهم تر سلامت ورزشکاران است که در هر شرایطی اولویت خواهد بود.

وی با یادآوری شرایطی که منجر به بازگشت فعالیت های ورزشی به حالت عادی شد، ادامه داد: بعد از فروکش کرونا در کشور و آبی شدن تقریبا کامل نقشه کشور، برگزاری مسابقات و برنامه های ورزشی در کشور به حالت عادی بازگشت اما همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داشتیم و بدون آن مجوز هیچ فعالیتی را ندادیم. با این حال طی روزهای گذشته مجدد شاهد موارد جدید از ابتلا هستیم که تعدادشان کم هم نیست. این موضوع بی ارتباط به شیوع ویروس اومیکرون نیست.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به مشکلاتی که در مورد نوع جدید ویروس کرونا با آن مواجه هستیم، اشاره کرد و گفت: کیت های لازم برای تشخیص اومیکرون محدود است اما مشکل اصلی اینجاست که این نوع ویربوس آزمایش گریز است، ویروس دلتا به راحتی از طریق تست PCR قابل تشخیص بود اما در مورد نوع جدید ویروس بیشتر علائم مانند سرماخوردگی، عطسه، گلو درد، خستگی و ... مشکوک به بیماری می شویم.

نوروزی تاکید کرد: با همه اینها باید مراقب بود و از شیوع بیشتر ویروس جلوگیری کرد. در همین راستا مکاتبه ای با فدراسیون والیبال داشتیم و خواستار امتناع از حضور تماشاگران به دیدارهای لیگ برتر این رشته شدیم چراکه شرایط و خبرها حکایت از گسترش ویروس در والیبال داشت. حتی این موضوع را مطرح کردیم که در صورت امکان دیدارهای لیگ برتر والیبال یک هفته تعطیل شود تا شرایط کمی مساعدتر شود یا اینکه برای هر بازی دوباره انجام تست اجبار شود.

وی با بیان اینکه دیگر رشته ها هم توسط فدراسیون پزشکی ورزشی رصد می شوند و در صورت نیاز به آنها هم ورود خواهد شد به این پرسش که «چقدر احتمال می دهید دوباره شاهد تعطیل شدن ورزش باشیم؟» پاسخ داد.

نوروزی در این زمینه گفت: تبعات اومیکرون و میزانی که فرد مبتلا را درگیر می کند به اندازه ویروس دلتا شدید نیست. نوع جدید کرونا بیشتر سیستم تنفس فوقانی را درگیر می کند درحالیکه در موج قبلی شاهد درگیری ریه افراد بودیم طوریکه کارشان را به بیمارستان و بستری می کشاند اما در نوع جدید کرونا رعایت پروتکل ها و استراحت برای درمان کافی است. بنابراین و بیشتر به منظور جلوگیری از سرعت انتشار، پروتکل های سخت گیرانه تری خواهیم داشت اما بعید است کار به تعطیلی دوباره ورزش کشیده شود.

انتهای پیام/

منبع: مهر

کد خبر: 1127169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =