مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۵بهمن

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در  سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در سه‌شنبه(۵ بهمن)  را در ادامه می‌خوانید:

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، میزبان شاعران آیینی برجسته استان خراسان رضوی


مراسم پیش‌نشست ادبی "جشنواره ملی شعر مولود کعبه" عصر دوشنبه با حضور شاعران آیینی برجسته استان در مرکز رفاهی دانشگاه‌ آزاد اسلامی مشهد برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام دکتر جواد مهدوی‌نسب، در این نشست گفت: یکی از نواقصی که اکنون دانشگاه، به عنوان محیط علمی و کارخانه انسان‌سازی با آن مواجه است، غربت شعر و ادبیات و فرهنگ فارسی و فاصله گرفتن نسل جوان ما از اصول فرهنگی و بنیه‌های آن است.
رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی افزود: متاسفانه در چنین فضایی، جایگاه و مقام و منزلت شاعران پیشکسوت کمرنگ شده است که ما نیز در ایجاد این وضعیت مقصریم و باید فضا، محیط و تریبون را در اختیار این قشر هنرمند قرار می‌دادیم.
وی برگزاری جشنواره مولود کعبه را در راستای اعتلای زبان و ادب فارسی دانست و گفت: این رویداد با هدف فراهم کردن زمینه‌ای برای ارائه هنر شاعران و نخبگان ادبی برگزار می‌شود که شاخصه هایی مهم دارد که در درجه نخست ادای دین به مولود کعبه حضرت امام علی (ع) است و چون ما اینجا در مشهدالرضا، پایتخت معنوی ایران اسلامی آنرا برگزار می کنیم امیدواریم با درخشش اساتید، شاعران و نخبگان ادبی، گامی ارزنده در اعتلای فرهنگ و زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ و ادبیات دینی برداشته شود.
مدیرعامل موسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بیان اینکه جشنواره ملی مولود کعبه با همکاری موسسه بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی، و در راستای اجرای سند تحول و تعالی این دانشگاه برگزار می شود، گفت: این دانشگاه با رونمایی از سند تحول و تعالی، از رویکرد جدید و بسیار ارزشمند خود در تعریف این مرکز آموزشی به‌عنوان دانشگاه اجتماعی، که متناسب با نیاز مردم در جامعه حرکت کرده و سعی می‌کند فعالیت‌های آموزشی و علمی و فرهنگی خود را متناسب با نیازهای روز جامعه تنظیم کند، به نمایش بگذارد.
سیدجواد جعفری افزود: این موسسه، جشنواره‌ای را با عنوان "جشنواره‌های فرهنگی‌هنری امامت و مهدویت" تعریف کرده که در گام اول این جشنواره‌ها، ۱۰ استان مشارکت می‌کنند که افتتاحیه آن، از استان خراسان‌رضوی و مشهد با موضوع "جشنواره ملی شعر مولود کعبه" کلید می خورد که برنامه‌های آن مستمراً تا پایان نیمه شعبان ادامه خواهد یافت و پس از آن برای برگزاری این جشنواره ها در ۹ استان دیگر برنامه‌ریزی خواهد شد.
وی برگزاری پیش‌نشست ادبی جشنواره ملی شعر مولود کعبه را فراخوانی برای آشنایی شاعران خراسان رضوی با این جشنواره عنوان کرد تا کار به صورت فاخر پیگیری شود و امید است از این طریق قدمی در راستای ترویج آموزه‌های اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام علی(ع) برداشته شود.
دبیر جشنواره ملی شعر مولود کعبه نیز گفت: این جشنواره ۲۷ ماه جاری، همزمان با زادروز امام علی (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود که آخرین مهلت برای ثبت نام و ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره ۱۴ بهمن ماه تعیین شده است.
حجت الاسلام سیدحسین محتشمی افزود: آثار دریافتی در سه بخش حرفه‌ای، دانشگاهی و دانش‌آموزی توسط شاعران برجسته کشور داوری و در نهایت ۱۴ اثر فاخر انتخاب و در مراسم پایانی با اهدای لوح تقدیر، تندیس ویژه و هدایای نقدی ۳۰ تا ۸۰ میلیون ریالی معرفی می‌شوند.
وی با دعوت از همه اساتید، دانشجویان، فرهنگیان، علاقه‌مندان و ارادتمندان به ساحت مقدس اهل بیت (ع) برای شرکت در این جشنواره ادامه داد: علاقه‌مندان باید آثار جدید خود را که در جشنواره‌های دیگر ارائه نشده است مطابق شیوه‌نامه جشنواره از طریق سایت https://iaum.nahad.ir   نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کرده و در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانند با شماره تلفن‌های  ۰۵۱۳۶۶۳۰۰۳۹ – ۰۵۱۳۳۶۶۳۰۲۳۶ تماس بگیرند.
جشنواره‌های امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی از بهمن ماه امسال با برگزاری جشنواره ملی شعر مولود کعبه در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی آغاز و سپس در استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، هرمزگان، کردستان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، تهران و سیستان و بلوچستان ادامه خواهد یافت.

برگزار نشست‌های متعدد برای افزایش مهارت افزایی

پنجمین نشست هم اندیشی مشاوران مرکز جامع مشاوره و روانشناختی امین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به مناسبت روز زن و بزرگداشت مقام ارزشمند بانوان فعال و اثرگذار، با تاسی از الگوی انسان کامل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برگزار شد. در این نشست که با حضور مدیریت، کارشناس مسئول و متخصصان مرکز در دفتر مرکز مشاوره برگزار شد، ضمن ارائه گزارش عملکرد مرکز در برگزاری وبینارهای تخصصی همراه با جشنواره پاییزه علمی فرهنگی، راه اندازی طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان جدیدالورود، طرح آسیب شناسی انصراف از تحصیل دانشجویی، راه اندازی و هدایت گروه درمانی اعتیاد با هدف شناسایی و ایجاد نگرش مثبت به درمان، فعال‌سازی گروه همتایاران مشاور، به روزرسانی سایت مشاوره و راه اندازی اینستاگرام مرکز در دستور کار قرار گرفت و از عملکرد متخصصان مجرب و دلسوز قدردانی به عمل آمد.

از زمان افتتاح مرکز مشاوره وبینارهای تخصصی آموزشی با هدف مهارت افزایی و پیشگیری از بروز آسیب‌های روانشناختی  جشنواره‌های مختلف برگزار شده است. این مرکز با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته، موفق به آموزش بیش از ۴۰۰۰ نفر ساعت مهارت های زندگی، ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه بوده که با حضور مخاطبان گسترده از اقصی نقاط کشور گردیده است.

گفتنی است مشاوران مرکز همه روزه آماده ارایه خدمات تخصصی در زمینه های بهداشت جسمی و روانی به صورت حضوری و غیرحضوری به دانشجویان، کارکنان، اساتید و خانواده محترم ایشان هستند و متقاضیان برای اخذ نوبت مشاوره می‌توانند روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت ۸ الی ۱۲ از طریق تماس با مرکز اقدام نمایند.

 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد عضو کارگروه روز ملی فناوری اطلاعات شد


محسن مظفری، کارشناسی ارشد نرم افزار کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به‌عنوان عضو کارگروه روز ملی فناوری اطلاعات انتخاب شد.
برای نخستین بار در کشور؛ ۲۲ تیر ماه، روز ملی فناوری اطلاعات نامیده شده است. اواخر سال ۹۸، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، ۲۲ تیرماه، زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی، محمدبن موسی خوارزمی، پدر علم انفورماتیک را به‌عنوان روز ملی فناوری اطلاعات پیشنهاد کرد و با پیگیری‌های مستمر نصر تهران، این روز توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز فناوری اطلاعات نامگذاری شد.
۱۹ خرداد سال جاری نیز این موضوع توسط رئیس جمهور در قالب ماده واحده «تعیین مناسبت‌های جدید جهت درج در تقویم رسمی کشور» به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ شد.
ارتباط خوارزمی با روش‌های الگوریتمی که اولین بار از سوی او در کتاب جبر و مقابله به کار گرفته شده است، نیاز به استدلال چندانی ندارد، چرا که حتی نام این روش از تغییر نام خوارزمی، طی یک گذار انجام شده است. «الخوارزمی»، «الگوریسمی»، «الگوریسم» و در نهایت «الگوریتم» که مبتنی بر روشی است که خوارزمی در کتاب جبر و مقابله برای بیان شیوه حل مسائل به کار گرفته است و بر تعریف امروزی الگوریتم انطباق دارد. اگر «چالز بابیچ» پدر علم کامپیوتر نامیده شده است، از «خوارزمی» نیز به‌عنوان پدر «دانش انفورماتیک» نام می‌برند.

راه‌اندازی نشریات غیرفعال دانشگاه آزاد اسلامی تا نیمه اول سال ۱۴۰۱

فاطمه حمیدی‌فر، مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت نشریات دانشگاهی، اظهار کرد: نشریات حوزه علوم انسانی و هنر از این حیث دارای اهمیت است که منجر به اثربخشی در نظام علمی کشور، ارتقای اساتید، ارتقای دستاوردهای علمی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و انعکاس فعالیت‌های علمی در عرصه داخلی و بین‌المللی می‌شود.

وی با بیان اینکه انتشار مقالات در نشریات علمی باید در موسسات علمی و دانشگاهی کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در اولویت قرار گرفته و بسترهای لازم آن فراهم شود، گفت: در این راستا، افزایش تعداد نشریات علمی ترویجی و علمی عمومی از  جمله سیاست‌های معاونت علوم انسانی و هنر است و برای رسیدن به این هدف، اداره کل امور پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر، محدودیتی برای راه‌اندازی نشریات تازه تاسیس با رعایت استانداردهای لازم بدون همپوشانی موضوعات قاِِِئل نیست.

مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اداره کل امور پژوهش و تحصیلات تکمیلی این معاونت، تمام قوای خود را برای فعال‌سازی مجدد نشریاتی که دچار توقف انتشار شده‌اند، به کار گرفته و در یک ماه اخیر با برگزاری بیش از ۲۰ جلسه ویدئو کنفرانس با بیش از ۲۰ واحد دانشگاهی به بررسی مشکلات ۶۵ نشریه غیر فعال در این حوزه پرداخته است.

وی افزود: انتظار می‌رود تا نیمه اول سال آینده، این دسته از نشریات نیز به جمع ۱۶۰ نشریه فعال حوزه علوم انسانی و هنر بپیوندند. این جلسات با حضور معاونان پژوهش و فناوری یا علمی واحدهای دانشگاهی، مدیران مسئول یا سردبیران نشریات غیرفعال، مدیرکل امور کتابخانه ­ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی و رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسان مربوط برگزار شد تا با هم‌افزایی مدیران در اسرع وقت به مسائل و مشکلات نشریات غیرفعال رسیدگی شود.

 حمیدی‌فر، توجه به سلامت اخلاقی نشریات را از دیگر دغدغه‌های اداره کل امور پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و تأکید کرد: این امر از موارد بسیار جدی در این معاونت محسوب می‌شود و قرار است اقدامات موثر به منظور ارزیابی کیفی نشریات و مراقبت ویژه از دست‌اندرکاران نشریات علمی و حفظ فضای سالم انتشار مقالات علمی انجام شود.

وی از راه‌اندازی سامانه اداره کل امور پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: این سامانه به زودی در دسترس جامعه علمی کشور قرار می‌گیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای ایرانی ـ اسلامی استاد فرشچیان دانشجو می‌پذیرد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای ایرانی ـ اسلامی استاد فرشچیان در مرحله تکمیل ظرفیت در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از طریق پایگاه ثبت نام مرکز سنجش و پذیرش دانشجو به آدرس azmoon.org دانشجو می پذیرد.

داوطلبان می توانند تا تاریخ 14 بهمن ماه سال جاری از طریق پایگاه ثبت نام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس azmoon.org نسبت به ثبت نام اقدام کنند. 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای ایرانی ـ اسلامی استاد فرشچیان در رشته های معماری داخلی، نقاشی، فرش، صنایع دستی در مقطع کارشناسی پیوسته دانشجو می پذیرد.

همچنین رشته های مقطع کاردانی ناپیوسته شامل کاردانی حرفه ای دوخت های سنتی ایران، کاردانی حرفه ای صنایع دستی ـ مصنوعات سنگی، کاردانی حرفه ای صنایع دستی چرمی، کاردانی حرفه ای عکاسی خبری، کاردانی حرفه ای موسیقی ـ نوازندگی ساز ایرانی، کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی ـ آبگینه، کاردانی حرفه ای هنرهای نمایشی ـ طراحی صحنه، معماری سنتی، هنرهای چوبی، هنرهای سنتی و هنرهای نمایشی است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای ایرانی ـ اسلامی استاد فرشچیان همچنین در مقطع کاردانی پیوسته در رشته های معماری، انیمیشن، سفال و سرامیک، طراحی پوشاک، طراحی لباس، طراحی و دوخت، طراحی و ساخت طلا و جواهر، فیلم سازی ـ تدوین و قلم زنی جذب دانشجو دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1127180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =