اعتراض دنشجویان استرالیایی به بازگشایی دانشگاه‌ها/ روزانه ۱۰۰ هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شوند

دانشجویان استرالیایی در اعتراض به بازگشایی دانشگاه‌ها برای ترم جدید تحصیلی، بیانیه صادر کردند. در این بیانیه آمده است که تبلیغات دولت و رسانه‌ها برای «زندگی با ویروس» دروغی است که جوانان را به کام مرگ می‌کشاند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان استرالیایی در اعتراض به بازگشایی دانشگاه‌ها برای ترم جدید تحصیلی، بیانیه صادر کردند. در ابتدای این بیانیه آمده است که دانشجویان استرالیایی از آغاز سال ۲۰۲۲ با سیاست‌های جنایتکارانه نخبگان حاکم در بحبوحه شیوع کووید ۱۹ روبرو شده‌اند.

این دانشجویان معترضند؛ در حالی که استرالیا زمانی بهترین عملکرد را در کنترل تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا، نسبت به کشورهایی مانند آمریکا، برزیل و کشورهای اروپای غربی داشت؛ اما هم‌اکنون و با شیوع سویه امیکرون روزانه ۱۰۰ هزار نفر مبتلا دارد. رکوردهای مرگ و میر چندین بار در هفته گذشته شکسته شده است و تنها در هفت روز گذشته، ۳۹۸ نفر فوت شده‌اند.

مخالفان بازگشایی دانشگاه معتقدند که افزایش مبتلایان کووید در استرالیا نتیجه سیاست مرگبار «زندگی با ویروس» است که از سوی دولت‌ها و رسانه‌ها در سراسر جهان، ترویج می‌شود. راهکار این است که دانشجویان با این انگیزه انتفاعی جنایتکارانه مبارزه کنند. چرا که جوانان در خط مقدم آزمایش‌های شیطانی دولت‌ها بر روی جمعیت قرار گرفته‌اند. دانشگاه‌ها و مدارس قصد دارند به آموزش حضوری برگردند و توجهی ندارند که تجمع دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس‌های شلوغ و سالن‌های سخنرانی سبب گسترش کنترل نشده ویروس مرگبار و در نتیجه مرگ و میر و رنج بیشتر خواهد شد.

این بیانیه در ادامه به مرگ جیمز کوندیلیوس (James Kondilios) دانشجوی استرالیایی اشاره می‌کند؛ درگذشت کوندیلیوس بر اثر کرونا، به رغم جوان و سالم بودن و دوبار واکسینه شدن، نشان‌دهنده این است که جوانان هم از این ویروس در امان نیستند و تبلیغات رسانه‌ها برای «زندگی با ویروس» دروغی است که جوانان را به کام مرگ می‌کشاند.

نظام سرمایه‌داری مسئول همه مشکلات اجتماعی پیش روی بشر است

این دانشجویان معتقدند که بحران کووید ۱۹، ریشه سیاسی دارد و از سوی نظام سرمایه‌داری ایجاد شده است. سرمایه‌داری مسئول همه مشکلات اجتماعی پیش روی بشریت است، مانند تخریب محیط زیست و نابرابری اجتماعی. گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد که از زمان شروع همه‌گیری در اوایل سال ۲۰۲۰، هر ۲۶ ساعت، یک میلیاردر جدید ایجاد شده است. در این گزارش‌ها آمده است که ۱۰ مرد ثروتمند جهان دارایی خود را ۲ برابر کرده‌اند، در حالی پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۶۰ میلیون نفر به فقر کشیده شوند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1127211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =