اصلی‌ترین عامل اجرا نشدن رتبه‌بندی معلمان چیست؟

منادی تأکید کرد: جلسه کمیته آموزش و پرورش برای رفع ایرادات و ابهامات لایحه رتبه بندی معلمان با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بر اساس اصل هفتاد و پنجم قانون اساسی طرح‌هایی که نمایندگان مجلس در خصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه‌های عمومی می‌انجامد، تنها در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن روش جبران کاهش درآمد یا تأمین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد.

 علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: در نشستی که با حضور نمایندگان رسمی شورای نگهبان، سازمان امور استخدامی و اداری کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌‎های مجلس برگزار شد، ایرادات و ابهامات شورای نگهبان در خصوص لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان بررسی شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توسط مجلس، قرار است نامه‌ای از جانب دولت ارائه شود و بار مالی مربوط به سال ۱۴۰۰ ناشی از اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان پذیرفته شود. به همین جهت در نشست امروز، کمیسیون به بندها و ایرادات مربوط به بار مالی ورود نکرد و سایر ایرادات برطرف شد و فقط بررسی ۲ مورد به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: با توجه به اینکه بار مالی ناشی از اجرای رتبه‌بندی در سالیان آینده در قوانین بودجه دیده می‌شود، پیگیر ارسال هرچه سریع‌‎تر نامه از جانب دولت برای تقبل بار مالی ناشی از اجرای لایحه در سال ۱۴۰۰ خواهیم بود.

بر اساس اصل هفتاد و پنجم قانون اساسی طرح‌هایی که نمایندگان مجلس در خصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه‌های عمومی می‌انجامد، تنها در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن روش جبران کاهش درآمد یا تأمین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عودت لایحه رتبه‌بندی معلمان از سوی شورای نگهبان برای بررسی بیشتر و رفع ابهامات به مجلس شورای اسلامی، انتقاداتی به عملکرد مراجع ذی‌ربط در جریان تصویب این لایحه وارد کرد.

محی‌الدین بهرام محمدیان با بیان اینکه یکی از شگفتی‌های برخی تصمیم‌گیران و مسئولان، اندیشیدن پس از اقدام و عمل است اظهار کرد: برخی ابتدا دست به انجام کاری می‌زنند و سپس فکر می‌کنند که چه گفته‌اند، چه کرده‌اند و تبعات یا مزایای تصمیم‌شان چه بوده است.

وی با بیان اینکه اگر مجلس مدعی کارشناسی در کار خود است و مطمئن است که آنچه تصویب کرده صلاح معلمان بوده است برای نهایی کردن، تصمیم خود را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کند گفت: اما اگر اینها بازی برای فرصت گرفتن و خسته کردن باشد، مرتکبین آن بدانند که اولا آتش این رفتار نسنجیده، دامن خود آنان را می‌گیرد و ثانیا دود این قبیل اقدامات به چشم مردم می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • معلم IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      0 1
      این جانب بعنوان یک معلم دیگر درخواستی برای اجرای رتبه بندی ندارم چون واقعن به این نتیجه رسیدم که اوضاع پولی کشور خوب نیست.به نظر من به آینده موکول شود بهتر است.
    • جواد IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      0 0
      از سیب زمینی بخار بلند میشه ولی از مجلس مانه اخه تورو خدا این همه هزینه برای نایندگان وقتی در حد ملا بنویس هستند چه فایده
      • حسن IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
        0 0
        گل گفتی نماینده ملا بنویس