قالیباف: مفاد قرارداد بین ایران و چین پس از بسته شدن به اطلاع مجلس می‌رسد / موافقت با کلیات انتقال سوابق بیمه بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی امروز ( چهارشنبه 6 بهمن ماه، مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور  199 نماینده لحظاتی پیش آغاز شد.

بر اساس اعلام هیئت رئیسه مجلس دستور کار جلسه علنی امروز به این شرح است:

- ادامه رسیدگی به لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران
بررسی لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت های ایران و کرواسی

- بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوقهای بازنشستگی

- بررسی طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی و تخصصی

- بررسی لایحه پروتکل اصلاحی بند(5-4-1-10) اساسنامه موسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام)

- بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران

 قالیباف: وقتی قرارداد بین ایران و چین بسته شود مفاد آن به اطلاع مجلس می‌رسد

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مهریز و بافق در خصوص بی‌اطلاعی مجلس از مفاد قرارداد ایران و چین تاکید کرد: هنوز قراردادی بسته نشده و اگر بسته شود به اطلاع مجلس می‌رسد.

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در تذکری خطاب به رئیس مجلس اظهار داشت: قراردادها و فعالیت‌های دیپلماتیک دولت جای تشکر دارد، اما در خصوص قراردادی که بین ایران و چین بسته شد و اخیرا هم با روسیه بسته شده، مجلس بی‌خبر است.

وی افزود: وقتی هم که مردم در این باره از ما سؤال می‌کنند که این چه نوع قراردادی است و متن آن چیست، پاسخی برای مردم نداریم.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: طبق اصل 77 قانون اساسی قراردادهای بین‌المللی باید در مجلس تصویب شود و این ضعف مجلس است که از این موضوعات خبر ندارد.

صباغیان خطاب به قالیباف رئیس مجلس تأکید کرد: حداقل شما در این باره توضیح دهید که محتوای قرارداد چیست و این انتظار از شما که روز اول گفتید اقتدار مجلس را حفظ می‌کنید، هست که در این باره اطلاع‌رسانی کنید.

پس از تذکر این نماینده، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به وی تأکید کرد: هنوز قراردادی بسته نشده و اگر قرارداد بسته شود، به اطلاع مجلس می‌رسد.

 موافقت مجلس با کلیات انتقال سوابق بیمه بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با کلیات طرح نقل و انتقال سوابق بیمه بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی موافقت کردند.

گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی در دستور کار جلسه علنی امروز (چهارشنبه 6 بهمن) مجلس قرار داشت.

نمایندگان موافق و مخالف بعد از اظهار نظر درباره طرح نقل و انتقال سوابق بیمه بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی در نهایت با کلیات این طرح موافقت کردند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در توضیحی اعلام کرد که این طرح به صورت دو شوری بررسی خواهد شد و پس از تصویب کلیات جهت بررسی پیشنهادات نمایندگان مجددا به کمیسیون اجتماعی ارجاع می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =