صدا و سیما باید تغییر تکنیک دهد / سیاست فرهنگی عامل ضعف عملکرد تلویزیون

بازیگر سریال زخم کاری گفت: ما دارای یک سیاست فرهنگی خاص هستیم که مشابه هیچ جای دنیا نیست و یکی از دلایل مهم درجا زدن و عقب‌افتادگی تلویزیون نیز همین عامل است.

کاظم هژیر آزاد بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فعالیت این روزهای خود اظهار کرد: در حال حاضر مشغول بازی در سریال بی‌همگان به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مهران مهام هستم.

وی ادامه داد: تقریبا از سال ۱۳۶۱ به بعد به طور مستمر در تلویزیون فعالیت داشته‌ام و بخشی از زندگی من از دستمزدی که از بازیگری دریافت می‌کنم، تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بازیگر پیشکسوت در انتظار ساخت فصل دوم اپیدمی / کاهش تعداد سریال‌های تلویزیونی

هژیر آزاد درباره عملکرد صدا و سیما و فیلم هایی که در حال حاضر از تلویزیون پخش می‌شود، گفت: متاسفانه فیلم‌هایی که در حال حاضر از تلویزیون تماشا می‌کنیم، راضی‌کننده نیستند به دلیل اینکه مخاطبان ما با توجه به تحصیلات بالایی که دارند بسیار جلوتر از تلویزیون هستند و همچنین دسترسی به فضای مجازی باعث شده تا توقعات مخاطبان بالا رود پس تلویزیون نیز نباید عقب بماند و باید از تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند شده و به سمت پیشرفت حرکت کند.

کاظم هژیر آزاد

بازیگر سریال زخم کاری در ادامه ضعف عملکرد تلویزیون را ناشی از سیاست فرهنگی دانست و گفت: ما دارای یک سیاست فرهنگی خاص هستیم که مشابه هیچ جای دنیا نیست و یکی از دلایل مهم درجا زدن و عقب‌افتادگی تلویزیون نیز همین عامل است. ما این ظرفیت را داریم که با تولید محتوای کیفی بالاتر همانند بسیاری از کشورهای همسایه خود صادرکننده فیلم شویم.

وی در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث جذب مخاطب می‌شود، گفت: در شبکه نمایش خانگی سریالی داریم به نام خاتون که قهرمان آن یک زن است و توانسته مخاطب را جذب کند اما در صدا و سیما کمتر می‌بینیم که این گونه به زنان پرداخته شود. در تلویزیون نقش زنان فرعی می شود و همه قهرمانان قصه مرد هستند و البته مشکل دیگری که در این بین وجود دارد این است که از همان ابتدا می‌توان به عاقبت ماجرا پی برد.

بازیگر سریال ایلدا افزود: تلویزیون باید از نظر تکنیکی تجدیدنظرهایی در رویکردهای خود داشته باشد و نویسنده‌هایی را جذب کند تا قصه‌هایی را خلق کنند که از نظر قصه و تکنیک سناریونویسی برای مخاطب جذاب باشد. این مسئله بسیار مهم است که قصه بتواند چنان تاثیری بر روح و روان مخاطب داشته باشد که منتظر قسمت بعدی بماند.

هژیر آزاد در پایان درباره تاثیر کرونا بر روند کاری خود نیز عنوان کرد: خوشبختانه در این مدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشغول به فعالیت بودیم البته باید گفت که این همه‌گیری بر روند کاری‌مان تاثیرگذار بوده و تعداد تولیدات تلویزیونی کمتر شد اما خوشبختانه متوقف نشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =