قوانین طلایی سالم زیستن که حتما باید بدانید

تغذیه سالم یکی از فاکتورهای مهم برای سلامتی است و اگر تمایل دارید از رژیم های سلامتی رازهایش را بدانید این متن نمناک را بخوانید.طبق نظر پزشک متخصص تغذیه داشتن رژیم غذایی مناسب برای سلامتی بسیار مهم است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اینکه همیشه سالم باشیم خواسته ی دور از دسترسی نیست و نیاز به انجام کارهای سخت و عجیب نیست بلکه به سادگی می توان با رعایت ۵ قانون ساده و طلایی به این مهم دست یافت.

بیشتر بخوانید:

درمان گلو درد با ۹ روش خانگی

چطور همیشه سالم باشیم ؟تغذیه سالم یکی از فاکتورهای مهم برای سلامتی است. طبق نظر پزشک متخصص تغذیه داشتن رژیم غذایی مناسب برای سلامتی بسیار مهم است.

در این بخش فعال بودن ، لذت بردن از کار ، مفید بودن در جامعه هورمون های سالمی ترشح می کند. بدن شما نشان می دهد که چه چیزی برایش خوب و چه چیزی بد است برای اینکه سالم باشید نیاز دارید که به بدنتان گوش کنید.

قانون طلایی این نیست که شکم ها خالی بماند اما نیاز است که غذا به مقدار کم بخورید تا بهتر هضم شود و یک رژیم سالم شامل حداقل ۴ - ۵ روز در هفته مصرف سبزیجات است.

با نکات سلامتی همیشه سالم باشیم :

۱. نوشیدن آب هنگامی که بیدار می شوید:

نوشیدن ۲ لیوان آب وقتی صبح از خواب بیدار می شوید ضروری است. این عادت به بی اثر کردن اسید و در سیستم گوارشی و صاف شدن شکم کمک می کند و سپس می توانید یک فنجان چای یا قهوه بنوشید که برای شروع روز سوخت مناسبی است و همین طور نیمه ساعت ورزش کنید که انرژی تان بالا برود که بتوانید بقیه روز را بدون خستگی ادامه دهید.

ناشتا نوشیدن آب

۲. صبحانه :

هرر روز صبحانه متفاوت بخورید و روزتان را با آرامش آغاز کنید وقتی شروع به کار کردید حدود ساعت ۱۱ یک فنجان چای یا قهوه بنوشید و استراحت کنید و می توانید یک موز کوچک یا غذاهای سبک بخورید که انرژی مورد نیاز را تامین می کنید .

۳. نهار :

زمان ایده آل برای صرف نهار ۱ تا ۱/۳۰ بعدازظهر است و سعی کنید در وعده نهار از برنج و سبزیجات استفاده کنید و همین طور مصرف کشک در انتهای وعده غذایی موجب می شود هضم بهتری داشته باشید بعد از نهار نیم ساعت استراحت بسیار حائز اهمیت است . بعضی افراد در این زمان چرت کوتاهی می زنند و انرژی را برای بقیه روز تامین می کنند.

تغذیه مناسب 

۴. میان وعده :

حدود ساعت ۵ تا ۵:۳۰ دقیقه بعد از ظهر زمان مناسبی برای مصرف یک میان وعده سبک است که انرژی مورد نیاز را تامین و شکم را پر نگه می دارد و همچنین سطح قند را هم طبیعی حفظ می کند.

۵. شام :

شام همیشه باید سبک باشد و بیشتر نان و سبزی مصرف کنید و از خوردن برنج اجتناب کنید چون حاوی کربوهیدارت فراوانی است ، بعد از شام حتما قدم بزنید و مستقیم به رختخواب نروید.
 

انتهای پیام/

کد خبر: 1127310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =