لاغری/ رژیم غذایی هندی چیست؟

غذاهای هندی به دلیل دارا بودن ادویه جات تند ، گیاهان تازه و طیف گسترده ای از طعم های غنی معروف هستند. گرچه رژیم ها و ترجیحات در سرتاسر هند متفاوت است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حدود ۸۰٪ از جمعیت هندوستان از رژیم های گیاهی هندوئیسم پیروری می کنند. رژیم سنتی هند بر مصرف زیاد غذاهای گیاهی مانند سبزیجات ، عدس و میوه و همچنین مصرف گوشت کم تأکید دارد. با این حال ، چاقی با رشد روزافزون غذاهای فرآوری شده یک مسئله رو به افزایش در هند است. در مقاله رژیم هندی  به رژیم غذایی کاهش وزن هندی ، رژیم غذایی سنتی هندی ، گروه های غذایی رژیم هندی ، مواد غذایی رژیم هندی ، نوشیدنی سالم  در رژیم غذایی هندی و …. اشاره شده است.

بیشتر بخوانید:

لاغری/ کاهش وزن با خاکشیر در کمترین زمان

رژیم های غذایی سنتی مبتنی بر گیاهان هندوستان و مواد تازه و غذاهای ایده آل برای ارتقاء سلامت بهینه است. رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه مزایای سلامتی بسیاری دارند ، از جمله خطر پایین تر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت و برخی سرطان های خاص مانند سرطان پستان و روده بزرگ و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر. محققان معتقدند که این امر به دلیل مصرف کم گوشت و تأکید بر سبزیجات و میوه ها می باشد.

بنابراین پیروی از یک رژیم غذایی سالم هندی مبتنی بر گیاه نه تنها به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک می کند ، بلکه می تواند باعث کاهش وزن شود.

گروه های غذایی رژیم هندی

رژیم هندی سرشار از غذاهای مغذی مانند غلات ، عدس ، چربی های سالم ، سبزیجات ، لبنیات و میوه ها است. رژیم های غذایی اکثر مردم هند به شدت تحت تأثیر دین ، ​​به ویژه هندوئیسم قرار دارد. یک رژیم غذایی سالم لاکتو گیاهخواری شامل دانه ها ، عدس ، لبنیات ، سبزیجات ، میوه ها و چربی های سالم مانند روغن نارگیل می باشد.

همچنین ادویه هایی مانند زردچوبه ، شنبلیله ، گشنیز ، زنجبیل و زیره در رأس غذاهای سنتی قرار دارند که علاوه بر عطر و طعم غنی ، فواید غذایی بسیار زیادی دارند.

زردچوبه ، به دلیل خاصیت ضد التهابی ، ضد باکتری و ضد سرطان یکی از محبوب ترین ادویه های مورد استفاده در هند است . در زردچوبه ماده ای به نام کورکومین وجود دارد که با التهاب در بدن مبارزه میکند و عملکرد مغز را بهبود می بخشد و عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

مواد غذایی رژیم هندی

سبزیجات: گوجه فرنگی ، اسفناج ، بادمجان ، سبزی ، بامیه ، پیاز ، گل کلم ، قارچ ، کلم

میوه ها: از جمله انبه ، پاپایا ، انار ، پرتقال ، تمبرهندی ، سیب ، خربزه ، گلابی ، آلو ، موز

آجیل و دانه: بادام زمینی ، بادام هندی ، پسته ، تخم کدو ، دانه کنجد ، دانه هندوانه و موارد دیگر

حبوبات: نخود ، لوبیا ، عدس ،لپه

صیفی جات: سیب زمینی ، هویج ، سیب زمینی شیرین ، شلغم

غلات سبوس دار: برنج قهوه ای ، برنج باسماتی ، گندم سیاه ، quinoa ، جو ، ذرت ، نان سبوس دار

لبنیات: پنیر ، ماست ، شیر ، کفیر

گیاهان و ادویه جات: سیر ، زنجبیل ، هل ، زیره ، گشنیز ، پاپریکا ، زردچوبه ، فلفل سیاه ، شنبلیله ، ریحان و…

چربی های سالم: شیر نارگیل ، لبنیات پرچرب ، آووکادو ، روغن نارگیل ، روغن خردل ، روغن زیتون ، روغن بادام زمینی ، روغن کنجد

وعده های غذایی و میان وعده ها باید حاوی غذاهای تازه و طعم دار با گیاهان و ادویه جات بسیار باشد. علاوه بر این ، اضافه کردن سبزیجات غیر نشاسته ای مانند بادمجان یا گوجه فرنگی به وعده های غذایی باعث تقویت فیبر در بدن می شود و به شما کمک می کند تا مدت زمان طولانی بعد از غذا احساس سیری داشته باشید.

نوشیدنی سالم  در رژیم غذایی هندی

یک روش آسان برای کاهش کالری های اضافی و قند ، اجتناب از نوشیدنی ها و آبمیوه های شیرین است. این نوشیدنی ها از نظر کالری و قند زیاد هستند و بر کاهش وزن تأثیر منفی می گذارند .

اب

آب گازدار

چای شیرین نشده

اجتناب مواد غذایی رژیم هندی

نوشیدنی های شیرین: نوشابه ، آب میوه ، چای شیرین ، نوشیدنی های انرژی زا

غذاهای پر قند: آب نبات ، بستنی ، کلوچه ، پودینگ برنج ، شیرینی ، کیک ، ماست شیرین ، غلات با قند بالا ، بیسکویت

سس های شیرین شده: سس سالاد با شکر اضافه شده ، سس کچاپ ، سس کباب پز

غذاهای پرچرب: سیب زمینی سرخ کرده ، چیپس ، غذاهای سرخ شده

غلات تصفیه شده: محصولاتی از جمله نان سفید ، ماکارونی سفید

روغنهای تصفیه شده: روغن کانولا ، روغن سویا ، روغن ذرت

در پایان باید گفت یک رژیم غذایی کاهش وزن هندی باید روی مواد تازه مانند سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات ، غلات کامل ، چربی های سالم و نوشیدنی های بدون شیرین کننده تمرکز کند. ترکیب حتی یک یا دو مورد از غذاها یا تغییرات سبک زندگی می تواند به شما کمک کند سالم تر و شادتر شوید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =