راه طبیعی برای کاهش فشار خون در ۵ دقیقه

فشار خون ، فشاری است که برای قلب ضروریست تا خون شمارا از طریق شبکه ی سرخرگ ، سیاهرگ و مویرگ ها از قلب به سمت اعضای بدن شما پمپاژ کند .

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فشار خون ، فشاری است که برای قلب ضروریست تا خون شمارا از طریق شبکه ی سرخرگ ، سیاهرگ و مویرگ ها از قلب به سمت اعضای بدن شما پمپاژ کند.

بیشتر بخوانید:

عدد فشار خون متناسب با سن افراد

انقباض نرمال قلب :

ضربان قلب در بزرگسالان هنگام فعالیت تقریبا ۱۲۰ و در حالت استراحت ۸۰ میباشد ، فشار خون در حالت انقباض ،در بالاترین حالت بالغ بر ۱۴۰ و انبساط قلب در پایین ترین عدد بالای ۹۰ میباشد این امر هنگامی که سرخرگ و مویرگ ها که نقش تنظیم جریان خون را در بدن دارد ،باریک میشوند اتفاق می افتد وقتی آنها منقبض میشوند ، قلب شما باید بیشتر تلاش کند تا خون بدن شما تامین شود ، این امر باعث به وجود آمدن فشار خون میشود.جنبه ی آزار دهنده ،این است که این بیماری با هیچ علائمی همراه نیست و این باعث میشود که ریسک پیشرفت مشکلات جدی این بیماری بدون پی بردن به آن بیشتر شود فقط گاهی اوغات باعث به وجود آمدن تپش در سر ویا سینه ، سرگیجه ، خستگی و علائم دیگری که میتواند هشداری برای مشکلات دیگری باشد . 

دلایل ابتلا و بروز فشار خون بالا یا پرفشاری خون 

تا اینجا ، دستپاچگی میتواند دلیل فشار خونی باشد ،که شناخته نشده است اما فاکتور هایی وجود دارد که بر ظاهر آن تاثیر میگذارد که شامل:
تاریخچه خانوادگی در داشتن فشار خون بالا 
سن بالای ۶۰ سال
رنج بردن از درجه زیادی از استرس ، عصبانیت و یا خشونت
اضافه وزن زیاد یا چاقی 
علاوه بر محصولات دخانیات ، داشتن رژیم غذایی دارای درصد چربی اشباع شده زیاد می باشد.
نوشیدن بیش از حد الکل و مصرف سیگار 
 کاهش سریع فشار خون بالا 
خوردن غذا هایی مملو از سدیم 
داشتن سبک زندگی بی تحرک
داشتن دیابت 
چه کار هایی برای کاهش فشار خون میشود انجام داد
برای جلوگیری و کنترل فشار خون بالا ، باید چک آپ دارویی منظمی برای تست میزان فشار خون خود داشته باشید اگر به راستی فشار خون شما بالا بود ، شما باید به طور کامل سبک زندگی خود را برای تثبیت فشار خون خود تغییر دهید : 
مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید 
 کاهش فشار خون 
مصرف نمک خود را محدود کنید 
روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید 
در رژیم غذایی خود چای گیاهی و آبمیوه را اضافه کنید 
و از خوردن غذا هایی که دارای درصد چربی زیادی هستند ،امتناع کنید
غذاهایی که با مگا ۳ غنی شده اند ،استفاده کنید 
اسید های چرب
 کاهش سریع فشار خون بالا 
کاهش وزن 
دوری از الکل و دخانیات 
تمرین تکنیک های ریلکسیشن
علاوه بر بالا بردن تمرینات ورزشی ، یک متد کهن چینی وجود دارد که در ۵ دقیقه باعث کاهش فشار خون شما میشود.

کاهش سریع فشار خون 

متد کهن چینی بر اساس ارتباط انرژی بین نقاط فشار متفاوت در اعضا و بدن شما است ،این تمرین طبیعی ،شامل وارد کردن فشار در سه نقطه خاص به منظور پایین آوردن فشار خون خود در چند دقیقه است.
 از خط اول تا دوم شامل انتهای لاله ی گوش تا ترقوه میشود ، یک فشار ملایم، هنگامی که دست خود را در طول این خط قرار داده اید وارد کنید ، این حرکت را ۱۰ مرتبه به مدت۳ دقیقه در دو طرف گردن خود انجام دهید .
 بعد از وارد کردن فشار در مرحله اول، نوک انگشت خود را دقیقا در جهت خلاف عمل قبل، نیم اینچ از سمت لاله گوش خود در امتداد بینی فشار دهید ،ماساژ ملایم و با دقتی در دو طرف انجام دهید ،این تمرین هنگامی که شرایط شما به سمت استرس و یا فاکتور های احساسی دیگری متمایل میشود، تاثیر به سزایی دارد .

انتهای پیام/

کد خبر: 1127338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =