جزئیات پرونده محیط‌بان کرمانشاهی محکوم به قصاص

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست درباره اقدامات محیط زیست برای حمایت از برومند نجفی، محیط بان محکوم به قصاص، توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ سرهنگ جمشید محبت‌خانی درباره اقدامات محیط زیست برای حمایت از برومند نجفی، محیط‌بان محکوم به قصاص، اظهار کرد: از همان ابتدا نه فقط از این محیط‌بان بلکه تمام محیط‌بانانی که برابر قانون انجام وظیفه داشته باشند همواره حمایت‌های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: از برومند نجفی، محیط‌بان کرمانشاهی، نیز حمایت‌های حقوقی لازم صورت گرفت، 3 وکیل روی پرونده این محیط‌بان کار کردند اما فردی که محیط‌بان به او شلیک کرده بود فوت کرده و ادله وکلای ما در دادگاه نتیجه‌بخش نبود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست اضافه کرد: وکلای ما به دنبال این بودند تا مقابل مقام قضایی اثبات کنند محیط‌بان در چارچوب قانون به کارگیری سلاح عمل کرده اما قضات در دادگاه بدوی و دیوان این را از وکلای ما قبول نکردند و در نهایت حکم قصاص محیط‌بان کرمانشاهی صادر شد.

محبت‌خانی با اشاره به اینکه درحال حاضر دو مسیر را برای رهایی محیط‌بان کرمانشاهی از قصاص پیگیری می‌کنیم، ادامه داد: مسیر اول کسب رضایت از خانواده مقتول است که خیرین و بزرگان کرمانشاه به دنبال این هستند از خانواده محترم مقتول رضایت بگیرند و محیط‌بان از قصاص نجات پیدا کند.

وی افزود: مسیر دوم نیز پیگیری رئیس سازمان محیط زیست از رئیس قوه قضائیه است تا با اختیاری که ریاست قوه قضائیه دارند اجازه بررسی مجدد پرونده صادر شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم این محیط‌بان را از قصاص نجات دهیم و به نظر بنده بهترین راه حل کسب رضایت از خانواده مقتول است.

منبع: برنا

کد خبر: 1127370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =