هواشناسی ایران / هشدار به به کشاورزان درباره بارش برف و باران

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش برف و باران طی دو روز آینده، به کشاورزان توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حقیقت گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش بینی بارش باران و برف طی چند روز آینده، کشاورزان در مزارع کلزا از کود پتاسه استفاده کنند و گلخانه داران در ساعات ۱۰ تا ۱۲ ظهر اقدام به انجام هرس کنند تا آفتاب باعث خوب شدن زخم هرس شود.

براساس آمار مرکز پایش هواشناسی کشاورزی از ابتدای سال زراعی تا روز گذشته مجموع بارش کشور ۹۸.۶میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۷۶.۵ میلی متر و در دوره بلندمدت ۹۸.۸ میلی متر بوده که این امر افزایش ۲۸.۹میلی متر نسبت به سال قبل و کاهش ۲ دهم درصدی نسبت به دوره بلندمدت نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که فردا بارش در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس بارش برف و باران و وزش باد شدت می گیرد.

بنابر گفته کارشناسان سازمان هواشناسی، علی رغم‌ افزایش بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل در بسیاری از استان های کشور همچون ایلام، کرمانشاه، خوزستان، خراسان شمالی، گلستان، همدان و تهران نسبت به دوره بلندمدت کم بارشی داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1127408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =