کشف دوباره گورهای جمعی کودکان بومی در کانادا

در ادامه ماجرای هولناک کشف گورهای جمعی مربوط به کودکان بومی کانادا، سران بومی استان بریتیش کلمبیا از کشف ۹۳ گور بی‌نشان دیگر در نزدیکی یک مدرسه شبانه‌روزی سابق خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، در ادامه رسوایی کشف گورهای جمعی کودکان بومی کانادا، سران بومی در استان بریتیش کلمبیا در غرب این کشور روز سه‌شنبه گفتند که معتقدند ۹۳ گور بی‌نشان را در نزدیکی یک مدرسه شبانه‌روزی سابق کشف کرده‌اند.

به گزارش وبگاه خبری «آکسیوس»، «ویلی سلرز» رئیس بومیان شهر «ولیامز لیک» از شهرهای استان بریتیش کلمبیا، در کنفرانس خبری دیروز (سه‌شنبه) گفت که با استفاده از تکنیک‌های ژئوفیزیکی از جمله رادارهای نفوذی به زمین، اجساد احتمالی انسان در محل مدرسه شبانه‌روزی «سنت جوزف» سابق که از سال ۱۸۸۶ تا ۱۹۸۱ فعال بود، شناسایی شد؛ مدرسه‌ای که توسط مبلغان کاتولیک اداره می‌شد. سلرز اضافه کرد که برای تایید این موضوع به حفاری نیاز است.

وی افزود: برای دهه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر بی‌توجهی و سوء استفاده در این مدرسه و بدتر از آن، گزارش‌هایی از مرگ یا ناپدید شدن کودکان از این مرکز وجود داشت که در بهترین حالت بی‌اعتبار خوانده می‌شدند. 

یافته‌های جدید بار دیگر درخواست‌ها برای عدالت و انتشار کامل سوابق دولت کانادا را در مورد نگهداری اجباری هزاران کودک بومی در مدارس شبانه‌روزی، جایی که زبان‌ و فرهنگ‌ آن‌ها ممنوع بود، تجدید کرده است.

اواخر تیرماه بود که یک رسانه کانادایی از کشف چهارمین گور جمعی بیش از ۱۶۰ کودک بومی در یکی از مدارس سابق واقع در استان غربی این کشور طی چند هفته خبر داد. رسانه‌های کانادایی در هفته‌های قبل از آن سه بار از کشف گورهای جمعی که مدفن نزدیک به ۱۰۰۰ تن از کودکان بومی کانادا بود، خبر داده بودند.

انتشار ماجرای هولناک کشف صدها گور جمعی در محوطه مدارس شبانه‌روزی قدیمی که از آن‌ها اجساد کودکان بومی کانادایی بیرون کشیده‌ شد، باعث ایجاد تنش‌ در این کشور مدعی حقوق بشر و اختلاف میان دولت کانادا و واتیکان شد. «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان خواست عذرخواهی کند و همه تقصیر را گردن واتیکان انداخت.

در بازه زمانی ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۶، حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی از خانواده‌های خود به‌ اجبار جدا شدند و به مدارس شبانه‌روزی فرستاده شدند که کلیسای کاتولیک آن را تأسیس کرده بود و هدف اصلی آن دور کردن این کودکان از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت‌های مادری‌شان و تربیت آن‌ها به شیوه‌ای تحمیلی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =