عیان شدن یک رفتار مغرضانه علیه استقلالی‌ها

منفی شدن تست دو بازیکن تیم ملی فوتبال سبب شد تا استقلالی ها نسبت به کنایه های چند روز اخیر رسانه ها مبنی بر بهبودی سریع بازیکنانشان واکنش نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز ، گسترش همه گیری ویروس کرونا در جهان، ورزش فوتبال را مانند سایر رویدادها به تعطیلی کشاند و پس از گذشت چند ماه مدیران ورزشی اقصی نقاط جهان به کمک مجموعه های پزشکی و درمان به این جمع بندی رسیدند که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم، امکان برگزاری و از سرگیری مسابقات وجود دارد.

پروتکل‌های تعریف شده برای بازی فوتبال

یکی از پروتکل‌های مذکور گرفتن تست کرونا از بازیکنان و عوامل برگزاری پیش از آغاز یک مسابقه است. اقدامی که باید آن را مهمترین بخش شیوه نامه در نظر گرفت چرا که به واسطه آن امکان دارد برخی بازیکنان قادر به همراهی تیمشان نشوند و این همان چیزی است که روی قدرت تیم‌ها تاثیر مستقمی می‌گذارد.

البته از آنجا که در فوتبال کشورمان همواره حاشیه بیشتر از متن است و معمولا تیم‌ها از هر فرصتی برای صدور بیانیه و تخریب رقیب استفاده می‌کنند، قانون گرفتن تست کووید 19 برای آن دسته از باشگاه‌هایی که بخشی از اهدافشان را خارج از مستطیل سبز دنبال می‌کنند به بهانه‌ای کارآمد تبدیل شده است.

لغو دیدارهای استقلال در لیگ و جام حذفی

در تازه ترین مورد که منجر به لغو دو بازی تیم استقلال تهران در جام حذفی و لیگ برتر شد شاهد آن بودیم که برخی رسانه‌های غیر رسمی از آن به عنوان حربه‌ای برای فرار از انجام مسابقه یاد کردند و برخی رسانه‌های رسمی نیز به صورت تلویحی صحت آن را زیر سوال بردند. در این بین نیز مصاحبه‌های برخی افراد به ماجرا دامن زد.

ماجرا از آنجا شروع شد که پیش از تقابل استقلال و پیکان در جام حذفی پس از آنکه تست‌های کرونا گرفته شد مشخص گردید ۲۰ بازیکن تیم‌فوتبال استقلال به همراه یک مربی ناقل ویروس کرونا هستند که ضمن لغو این بازی، با تصمیم کادر فنی تمرینات آبی‌ها تعطیل اعلام شد. در ادامه و به فاصله چند روز بعد باز هم نتیجه تست کرونای آبی پوشان مثبت شد تا دیدار هفته شانزدهم آنها برابر هوادار نیز لغو شود. 

چند تست مثبت در اردوی تیم ملی

برگزاری اردوی تیم ملی کشورمان برای دیدار با عراق و مبتلاشدن چند ملی پوش به کرونا از جمله آزمون، حاج صفی و عزت‌اللهی و حسینی باعث شد دراگان اسکوچیچ از چند بازیکن جدید دعوت کند که در این بین نام چند استقلالی نیز به چشم می‌خورد. با توجه به آنکه شرط حضور در اردو گرفتن تست کووید 19 می‌باشد، از بازیکنان تازه دعوت شده تست گرفته شد که در نتیجه آن تست استقلالی‌ها منفی اعلام شد تا مشکلی برای همراهی تیم ملی نداشته باشند.

پس از این اتفاق بود که برخی افراد منتسب به پرسپولیس اظهار نظرهای کنایه آمیزی مطرح کردند. به عنوان مثال سپهر حیدری گفت: «مگر استقلالی ها داروی جدید پیدا کرده‌اند که سه روزه خوب می‌شوند؟» و یا یکی از صفحات فعال حامی این باشگاه نوشت: «یک نفر به ما بگوید استقلالی ها چطور سه روزه خوب شدند؟»

عیان شدن یک رفتار مغرضانه

سازمان بهداشت جهانی و کادر پزشکی کشور بارها این توضیح را داده‌اند که ناقل بودن ویروس کرونا در برخی افراد هیچ علامتی ندارد و این بدان معناست که بر اساس ظاهر و بدون گرفتن تست کووید نمی‌توان ابتلا یا عدم ابتلای افراد به این ویروس را قضاوت کرد. بر اساس همین تعریف ساده مشخص می‌شود که در ماجرای پیش آمده بازیکنان و عوامل باشگاه استقلال نقشی نداشتند و همه چیز طبق دستورالعمل های تعریف شده پیش رفته است.

حتی منفی شدن تست سردار آزمون و احسان حاج صفی پس از آنکه دو تست قبلی آنها مثبت اعلام شده بود نیز نشانه و گواهی دیگر بر این ادعاست که تخلفی از سوی آبی های تهرانی رخ نداده است. در عین حال تمام افراد و رسانه‌هایی که علیه استقلالی‌ها هیاهو به راه انداختند نسبت به منفی شدن تست آزمون و حاج صفی سکوت کرده‌اند که این رفتار به وضوح نشان دهنده غرض و نیت اصلی آنها در پرداختن به مسائل فوتبالی کشورمان است.

گزارش از هادی شاه‌مرادی

کد خبر: 1127417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      0 0
      هوچیگری که شاخ و دم نداره ازلنگی جماعت ازبیشترتوقعی نمیشه داشت
    • ,مهدی IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      0 0
      پرسپولیس امسال بعد از بابا مسعود دستش به جام نمیرسه از الان دنبال بهانه هستن