شکست سکوت نوری المالکی درباره شخصی‌سازی اختلافات

رئیس ائتلاف دوله القانون با شکستن سکوتش در قبال تلاش برخی طرف‌ها برای شخصی‌سازی اختلافات گفت، در راستای منافع مردم عراق، دستش برای بهترین روابط دراز است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دوله القانون سکوت خود را درباره روابط سیاسی و اختلافات موجود شکست و گفت که از موضع قدرت صحبت می‌کند و دستش برای بهترین روابط دراز است.

وی در یک مطلب در توئیتر نوشت: «عادت دارم که در زندگی سیاسی و اجتماعی خود به کسانی که اختلافات سیاسی و ملی را شخصی می‌کنند؛ پاسخی ندهم. پاسخ من به آن‌ها در عرصه سیاسی و امنیتی و دفاع از عراق و امنیت شهروندان و منافع آن‌ها و مقابله با کسانی که ریخته شدن خون مردم را کم اهمیت می دانند و اموال، دارایی‌ها و آزادی‌ها را مصادره می‌کنند، است».

المالکی افزود: «من از موضع قدرت و اقتدار و احساس مسئولیت به همه کسانی که به دنبال اختلافات، کینه و نفرت هستند می‌گویم که دست من برای بهترین روابط دراز است، البته اگر به نفع عراق و مردم آن باشد. در غیر این صورت من هرگونه رابطه و مشارکت با هیچ طرفی که به منافع عراق و حیثیت مردم لطمه می زند را دوست ندارم و از آن استقبال نمی‌کنم».

این در حالی است که اخیرا گزارش‌هایی در خصوص وجود یک پروژه آمریکایی - اماراتی مبنی بر دامن زدن به اختلافات شخصی میان دو قطب بیت شیعی در "الاطار التنسیقی" (چارچوب هماهنگی) و جریان صدر به منظور تضعیف این مولفه مهم سیاسی در عراق منتشر می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1127470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =