عراق: ایران بهترین تیم آسیا است

سرمربی تیم ملی فوتبال عراق گفت: ایران در دیدار مقابل ما شایسته پیروزی بود و آن‌ها بهترین تیم آسیا هستند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفق شد با تک گل مهدی طارمی عراق را شکست دهد و راهی جام جهانی شود.

ژلیکو پتروویچ، سرمربی تیم ملی فوتبال عراق گفت: تیم ملی فوتبال ایران شایسته پیروزی بود و بهترین تیم آسیا است. ما در این دیدار بهتر از بازی رفت عمل کردیم و با وجود این که هشت بازیکنمان را به دلیل مثبت شدن تست کرونا در اختیار نداشتیم، شانس‌هایی برای گلزنی به دست آوردیم اما بازیکنانم در زدن ضربات آخر بی دقت بودند.

هشت بازیکن تیم ملی فوتبال عراق به دلیل مثبت شدن تست کرونایشان نتوانستند در دیدار مقابل ایران بازی کنند. فدراسیون فوتبال عراق به نتایج تست کرونای بازیکنان تیم ملی این کشور معترض بود و به همین خاطر از فدراسیون فوتبال کشورمان به AFC شکایت کرد.

او در خصوص دعوت کردن زیدان اقبال به تیم ملی عنوان کرد: زیدان بازیکن تیم منچستر یونایتد و یک الماس است که من او را به تیم ملی دعوت کردم. ما در عراق بازیکنان با استعداد زیادی مانند او داریم.

زیدان اقبال، بازیکن ۱۸ ساله تیم منچستر یونایتد پدری پاکستانی و مادری عراقی دارد و به دعوت پتروویچ برای بازی در تیم ملی عراق پاسخ مثبت داد.

پتروویچ درباره ادامه همکاری با تیم ملی عراق گفت: اگر فدراسیون فوتبال عراق تصمیم به برکناری من بگیرد، با این موضوع مشکلی ندارم، اما روش کاری من این است که به هر قیمتی هر جایی نمانم. من تقریبا ۹۰ درصد ترکیب تیم ملی را تغییر داده ام و برای نتیجه گیری نیاز به زمان دارم.

تیم ملی عراق پس از دور اول رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در آسیا با کاتانچ سرمربی وقت خود قطع همکاری کرد و هدایت این تیم را به دیک ادووکات هلندی سپرد. ادووکات با عراق نتایج ضعیفی کسب کرد و در نهایت از سمت خود استعفا داد.

عراق در جدول گروه A با ۴ امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =