مخالفان طرح‌ مالیاتی دولت نگران اموال خود هستند / ۴۰ سال اشتباه اصلاح‌طلبان در اقتصاد

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مخالفان طرح مالیاتی دولت نگران اموالشان هستند، گفت: تیم اقتصادی جریان اصلاحات ۴۰ سال حاکمیت کشور را برعهده داشت و هر خرابی و آبادی که هست مال اینهاست.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشار ه به نقد رسانه‌های اصلاح‌طلب به طرح مالیاتی دولت برای سال آینده اظهار کرد: گفتمانی که در کشور حاکم شده طرفدار دهک‌هایی پایین جامعه است که مقابل جریان لیبرال، غرب نگر و توسعه به هر قیمت، از سوی همین مردم انتخاب شد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس با احترام به اهداف سرمایه و نه سرمایه‌داری، عدالت را در جامعه پیگیری می‌کنند، اظهار کرد: شاخص‌های عدالت اجتماعی باید در جامعه رشد کند چون اینها اهداف انقلاب اسلامی است که هنوز عملیاتی نشده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واکنش به طرح‌ اخذ مالیات از سوی روزنامه رسمی حزب کارگزاران نشاندهنده مبنای  اقتصادی چنین نقدهایی است، تصریح کرد: سیاست‌های اقتصادی که برخی جریان‌های داخلی و غرب‌گرا در کشور اعمال کردند، سبب جفا در حق ۶ دهک جامعه بود. مردم حق دارند عادلانه از ثروت‌های خدادادی کشور استفاده کنند، اما عده‌ای که تاکنون از رانت‌های پنهان و آشکار در منابع بهره برده‌اند اکنون سیاست‌های عدالت محور را بر نمی‌تابند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه تفکر کارگزارانی همواره بر طبق توخالی حمایت از سرمایه‌داری کوبیده است، گفت: تیم اقتصادی جریان منتسب به اصلاحات، در طول ۴۰ سال حاکمیت کشور را برعهده داشت و هر خرابی و آبادی که هست مال اینهاست، فقط شهامت داشته باشند و مسئولیت سیاست‌های اشتباه خود را بپذیرند.

وی افزود: اینها با شعار اعتقاد عملی به حاکمیت مردم اینگونه القا کردند که ایران آباد و با عزت در گرو مذاکره با غرب و برجام است و ملت ایران نتیجه این خوشبینی‌ها را با گوشت و پوست خود لمس کرد.

بابایی کارنامی با اشاره به اینکه اوج مخالفت با طرح‌های مالیاتی در اتاق بازرگانی و آقای شافعی اتفاق افتاد، گفت: اینها دست پرورده محمدنهاوندیان هستند که متأسفانه تعدادشان هم کم نیست. وقتی اینها از اتاق بازرگانی به تیم اقتصادی دولت یازدهم و دوازدهم رفتند، فکر می‌کردند می‌توانند برای کشور کاری کنند، اکنون آنقدر از غافله مردم و نظام عقب افتاده‌اند که تنها کلمه‌ ذهنشان توهین به نهادهای حاکمیتی است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بدون وقفه بر گفتمان خود سماجت و با تصویب قوانین مورد نیاز عدالت را در کشور ایجاد می‌کنیم.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مالیات از ابزارهای اصلی تأمین منابع در تمام کشورهای دنیاست. مالیات تعریفش این است که وقتی کارمندی از آنچه دریافت می‌کند شفاف مالیات می‌دهد، کسی هم که از میلیاردها دلار منابع کشور بهره می‌برد باید به همان اندازه مالیات پرداخت کند. لذا کسانی که با طرح‌های مالیاتی دولت مخالفت می‌کنند از مالیات‌های سنگین بر اموال خود نگران هستند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افرادی که همواره شعار حاکمیت مردم را سر می‌دادند امروز به دلیل نگرانی از مالیات‌ها بر اموالشان به نهادهای برآمده از مردم توهین می‌کنند، اینها فراموش نکنند هر آنچه از مشکلات در کشور اتفاق می‌افتد، حاصل سوءتدبیرها در دوران حاکمیت خودشان بوده و حال امروز مردم محصول اراده آنها در چند دهه حاکمیت بر کشور است.

وی خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات اکنون هم حدود ۷۰ نفر از نیروهای خود را در مجلس دارد که در مورد طرح‌ها و لوایح صحبت می‌کنند و نظر می‌دهند که و همه اینها قابل احترام است. به مخالفان هم توصیه می‌کنم حوصله کنند تا کشور آرامش پیدا کند، به احترام مردم کارهای بزرگی در حال انجام شدن است.

کد خبر: 1127528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =