انتقاد سیاسی اصلاح‌طلبان به طرح‌های مالیاتی دولت / مالیات‌ دارایی‌های لوکس با ارزش بیش از ۲۰ میلیارد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره نقد روزنامه رسمی حزب کارگزاران به طرح مالیاتی بودجه گفت: این مخالفت‌ها از سوی سرمایه‌داران طبیعی است و رویکرد سیاسی دارد.

سید محسن دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به نقد شیوه مالیات ستانی در لایحه بودجه از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب اظهار کرد: نقطه قوت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ این است که سهم مالیات را از منابع عمومی افزایش داده و این اساساً از نشانه‌های یک لایحه خوب است که به جای رفتن سمت فروش نفت و دارایی‌های سرمایه‌ای مردم، درآمدها از مالیات که باید پایه اصلی پولی باشد، حاصل شود.

بیشتر بخوانید:

مخالفان طرح‌ مالیاتی دولت نگران اموال خود هستند

وی با بیان اینکه مالیات ستانی زمانی عملکرد درست خواهد داشت که به سمت سرمایه‌های کلان و فرارهای مالیاتی برود، افزود: اینکه سرمایه‌داران کشور با چنین طرحی مخالفت و مقابل آن مقاومت کنند طبیعی است. مالیات بر ماشین و خانه‌های لوکس پیشنهاد مجلس در سال گذشته بود که امسال در لایحه دولت آمد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق در مالیات خانه‌های لوکس به این سمت رفت که کف قیمت را از ۱۰ میلیارد روی ۲۰ میلیارد قرار دهد که اقشار متوسط جامعه شهری را شامل نشود و بیشتر به سمت اقشار مرفه برویم.

دهنوی با اشاره به نقد شیوه مالیاتی در لایحه بودجه از سوی روزنامه رسمی حزب کارگزاران تصریح کرد: این مخالفت‌ها از جنس سیاسی است. همین هایی که اکنون با طرح‌های مالیاتی مخالفت می‌کنند تا پیش از این می‌گفتند درآمدزایی کشور باید به سمت مالیات ستانی برود.

کد خبر: 1127626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =