پای مصری ها به جنگ یمن باز شد

صحنه جنگ یمن در روزهای جاری شاهد تحولات سریع در دو سطح میدانی و سیاسی است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز،صحنه جنگ یمن در روزهای جاری شاهد تحولات سریع در دو سطح میدانی و سیاسی است.

در همین ارتباط، روزنامه «العربی الجدید» نزدیک به قطر به نقل از منابع خاص نوشت، یکی از تحولات غافلگیرانه چند روز اخیر در صحنه یمن ورود کارشناسان نظامی مصری به یمن بویژه به جنوب یمن است؛ این افسران پس از عملیات تنبیهی صنعاء علیه ابوظبی و به منظور بررسی برنامه‌های نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی وارد این مناطق شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، تیمی متشکل از هفت افسر نظامی عالیرتبه مصر در اتاق عملیات میدانی تیپ موسوم به «العمالقه» وابسته به امارات حضور دارند، تیپی که در حال نبردی سخت با نیروهای وابسته به صنعاء در استان «شبوه» است.

منابع آگاه افزودند، از جمله مأموریت‌های واگذار شده به کارشناسان نظامی مصری آماده کردن طرح‌هایی برای توسعه حمله زمینی نیروهای وابسته به ائتلاف علیه مناطق تحت تسلط نیروهای صنعاء بعلاوه تهیه برنامه‌های فشرده برای تأمین امنیت مناطق حیاتی با هماهنگی نیروهای ائتلاف سعودی است.

بر اساس این گزارش، اقدام مذکور قاهره در راستای نزدیکی مصری-سعودی از یک طرف و نیز تلاش‌ها برای پایان دادن به تنش در روابط مصر با امارات از طرف دیگر است.

در ادامه این گزارش آمده، ریاض سه میلیارددلار ودیعه در بانک مرکزی مصر گذاشته تا به این کشور برای التزام به تعهداتش کمک کند و از سوی دیگر به قاهره در مقابله با بحران اقتصادی کمک کرده باشد.

منابع مذکور افزودند، ائتلاف بانک‌های حاشیه خلیج فارس از جمله دو بانک اماراتی آماده‌اند که ۲.۵ میلیارد دلار به مصر وام دهند. از سوی دیگر یک منبع دیپلماتیک غربی اعلام کرد، هیأت دیپلماتیک مصر در آمریکا ، نقشی پررنگ برای قانع کردن دولت آمریکا به وارد کردن جنبش انصارالله یمن در لیست گروه‌های تروریستی بازی می‌کنند.

نیروهای مسلح یمن دوشنبه هفته گذشته پایگاه الظفره را هدف قرار دادند؛ پایگاهی که در ۳۲ کیلومتری جنوب ابوظبی قرار دارد. این پایگاه مقر اصلی هوایی نیروهای آمریکایی در منطقه است. این دومین عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی طی یک هفته اخیر است؛ عملیات‌هایی که پس از هشدارهای مکرر صنعاء به امارات مبنی بر لزوم توقف تعرض به یمن انجام می‌شود.

علی الموشکی نائب رئیس ستاد مشترک ارتش یمن تأکید کرد که نیروهای این کشور ، بانکی از اهداف حساس و دقیق کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را در اختیار دارند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 1127706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =