ترک تحصیل دانشجویان به خاطر کرونا صحت ندارد / لطمه آموزش مجازی به سبک زندگی دانش آموز

عضو کمیسیون آموزش گفت: سیستم آموزش مجازی در نظام آموزش و پرورش برقرار بوده و تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر ترک تحصیل دانشجو برای آموزش در شرایط کرونا نداشته‌ایم.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر کاهش تعداد دانشجویان و دانش آموزان به دلیل شرایط کرونا و آموزش مجازی اظهار کرد: سیستم آموزش مجازی در نظام آموزش و پرورش برقرار بوده و تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر ترک تحصیل دانشجو برای آموزش در شرایط کرونا نداشته‌ایم و چنین اظهار نظرهایی صحت ندارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه این مسئله در مورد دانش آموزان خصوصاٌ در مناطق محروم صادق است، افزود: در مناطق محروم کشور که به هیچ عنوان برای دانش آموز امکان دسترسی به شرایط آموزش مجازی، از طریق اینترنت و دستگاه‌های هوشمند تلفن همراه و نه از طریق تلویزیون نبوده است. ترک تحصیل دانش آموزان را شاهد بودیم و در این زمینه آمار داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حاکمیت و به خصوص وزارت آموزش و پرورش موظف است که این دانش آموزان را شناسایی کرده و برای بازگشت آنان به تحصیل برنامه ریزی کند.

زاهدی درباره بی انگیزگی برخی دانش آموزان نسبت به تحصیل خاطرنشان کرد: زمانی که مدارس باز شود و دانش آموزان به فضای اصلی آموزش بازگردند در این صورت نشاط دوباره به دانش آموزان ما باز می گردد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمی‌توانیم بیش از این به رنج آموزش مجازی ادامه دهیم. چون نظام آموزش و پرورش و سبک زندگی فرزندانمان لطمه شدید می‌خورد. باید تلاش کنیم که هرچه زودتر مدارس به صورت کامل بازگشایی شوند و خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش در اینباره کاملاً مصمم است.

کد خبر: 1127782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =