رانتخواران نگران مالیات‌ستانی سال آینده‌ هستند / حذف معافیت‌ها و فرارهای مالیاتی هدف بودجه است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که از معافیت‌ها و فرارهای مالیاتی رانت آلود بهره می‌بردند با روش‌های اخذ مالیاتی در سال آینده مخالفند.   

مالک شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به واکنش روزنامه رسمی حزب کارگزاران سازندگی به طرح‌های مالیاتی بودجه 1401 اظهار کرد: وقتی از مالیات صحبت‌ می‌کنیم دو موضوع مطرح است. اینکه درصد مالیات را بیشتر کنیم که در آن صورت فشار بر تولید، کارمند و حقوق بگیر بیشتر می‌شود و کسی این را نمی‌خواهد. دولت در لایحه بودجه دنبال مالیات ستانی از کسانی است که معوقات و فرار مالیاتی دارند.

وی افزود: معافیت‌های نادرست مالیاتی و رانت و سوءاستفاده از آن هم از اهداف دیگر موضوع مالیات ستانی در بودجه سال آینده است که مجلس و دولت پیگیر آن هستند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه دنبال آن هستیم هر گونه سوءاستفاده در مالیات دهی را حذف کنیم، اظهار کرد: عمده کسانی که هدف این معافیت‌ها و فرارهای مالیاتی رانت آلود، همان قشری هستند که با روش‌های اخذ مالیاتی در سال آینده مخالفند.   

بیشتر بخوانید:

تقویت نظام مالیاتی راهبرد لایحه بودجه است

نماینده مردم تهران تأکید کرد: افزایش درآمد مالیاتی در بودجه سال آینده ناشی از افزایش نرخ مالیات‌ها نیست، بلکه ناشی از شناسایی کسانی است که قبلاً مالیات نمی‌دادند و الان باید مالیات را بر اساس میزان سرمایه‌ای که دارند پرداخت کنند.

شریعتی خاطرنشان کرد: کسانی که تاکنون به هر دلیل از رفاه مالیاتی برخوردار بوده‌اند و شرایط را مطلوب خود می‌دیدند اکنون دست به جنگ روانی علیه طرح‌های مالیاتی دولت و مجلس می‌زنند و لذا اینها نگران اموال خودشان هستند و نه نگران افزایش مردم و فشاری که به آنان خواهد آمد.

کد خبر: 1127793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =