زمین مناسب و حرف تدارکاتی و باقی قضایا

فوتبالیست های کشورمان در حالی با گل مهدی طارمی موفق به صعود به جام جهانی شدند که سریعترین صعود تاریخ فوتبال ایران به جام جهانی را رقم زدند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛  پیش از شروع جام جهانی و با توجه به آشفتگی تیم ملی زمان مارک ویلموتس، کمتر کسی فکر می کرد اسکوچیچ بتواند از این آزمون سربلند بیرون بیاید اما سرمربی تیم ملی و ملی پوشان توانستند به این مهم دست پیدا کنند.

با تلاش های زیادی که اعضای تیم ملی برای صعود انجام دادند و در روزهایی که تیم ملی خیال خود را بابت صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ راحت کرده است، حالا باید با داشتن تدارکات مناسب در پی موفقیت در مرحله گروهی جام جهانی باشد.

  ایران درحالی به جام جهانی صعود کرده است که همچنان مشکلات و چالشهایی پیش روی فدراسیون فوتبال و تیم ملی کشورمان وجود دارد.

اولین چالش؛ حل مشکل اساسنامه

 به نظر می‌رسد که اولین مشکلی که عزیزی‌خادم باید به فکر حل آن باشد حل مشکل اساسنامه با فیفا می باشد که فوتبال ایران را بارها و بارها تا مرز تعلیق پیش برده است.

 پیش از این فیفا بارها و بارها تذکراتی مبنی بر مشکلات اساسنامه فوتبال ایران اعلام کرده بود و قرار بود که فدراسیون فوتبال با همکاری دولت این مشکل را حل کند اما تا این لحظه اتفاقی نیفتاده است و رسانه‌ها اعلام کردند که مشکل اساسنامه فدراسیون فوتبال قرار است تا اواسط اسفندماه حل شود. 

 مشکل اساسنامه فوتبال ایران می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های عزیزی‌خادم برای هموار کردن راه حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر باشد.

چالش دوم؛ بودجه را جور کن!

 به نظر می‌رسد یکی از چالش‌های مهمی که فدراسیون فوتبال پیش روی خود می بیند حل اساسی مشکل بودجه تیم ملی است‌. البته عزیزی‌خادم در ابتدای حضور خود اعلام کرده بود که می‌تواند میلیاردها تومان برای فوتبال ایران کسب درآمد کند اما این اتفاق تا به این لحظه نیفتاده است و همان طور که می دانیم، فوتبال ایران با مشکل مالی دست و پنجه نرم می کند و اگر این موضوع به زودی حل نشود می‌تواند مشکلات بسیار زیادی در راه جام جهانی برای تیم ملی فوتبال کشورمان به ارمغان آورد.

چالش سوم؛ تجهیز کمپ تیم ملی!

 درست است که در ایران استادیوم هایی با استانداردهای جهانی و پیشرفته وجود ندارد اما می توان گفت یکی از بهترین زمین تمرین های موجود در ایران زمین تمرین کمپ تیم ملی می باشد.

 به نظر می‌رسد پس از آنکه عزیزی‌خادم توانست برای تیم ملی فوتبال کشورمان در آمد زایی کند باید در قدم بعدی به این موضوع فکر کند که کمپ تیم ملی را تجهیز کند و مراقبت از زمین این کمپ را در اولویت خود قرار دهد.

 به نظر می رسد عدم رسیدگی به کمپ تیم ملی و زمین چمن این کمپ از سوءمدیریت های رئیس فدراسیون فوتبال می باشد که به زودی باید رفع شود چرا که مهمترین اسب برای تمرین کردن وجود زمین تمرین مناسب می باشد.

چالش چهارم؛ برگزاری دیدار تدارکاتی!

 یکی از مهمترین دلایل موفقیت تیم ملی کشورمان را در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ تضمین می کند انجام دیدارهای تدارکاتی با قدرت‌های فوتبال آسیا است. به نظر می‌رسد برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم ملی یکی از مهمترین چالش های فدراسیون فوتبال در راه موفقیت تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ می‌باشد.

 پیش از این اکثر کشورها به دلیل مشکلاتی حاضر به بازی در ایران و برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتبال کشورمان نبودند اما با اتفاقاتی که ممکن است در برجام رخ دهد این گونه به گوش می رسد که به زودی این مشکلات حل می‌شود و تیم‌ها بهانه دیگری برای حضور در ایران نخواهند داشت. البته ناگفته نماند که اگر تیم ها دوباره حاضر به حضور در کشور نبودن فدراسیون فوتبال می تواند از آنها در یک کشور سوم دعوت به عمل آورد و یا اینکه خود به کشور آنها برای برگزاری دیدار تدارکاتی سفر کند.

چالش پنجم؛ حضور بانوان در استادیوم!

 در بازی ایران و عراق اعلام شد که ۲۰۰۰ از ۱۰ هزار بلیت فروخته شده به بانوان تعلق میگیرد اما همانطور که در رسانه و فضای مجازی منتشر شد این حضور بیشتر به صورت گزینشی بود و حتی بانوان با به اشتراک گذاشتن صفحه بلیط‌فروشی در صفحات مجازی خود اعلام کردند که به محض ورود کد ملی نمی تواند بلیط را خریداری کند و شایعاتی مبنی بر این منتشر شد که بانوانی که در استادیوم حضور داشتند به صورت گزینشی وارد شدند و بیشتر از خبرنگاران، ملی‌پوشان، کارمندان فدراسیون فوتبال و نزدیکان آن‌ها بودند.

 شاید فدراسیون فوتبال ایران توانسته باشد به صورت مقطعی در این مورد فیفا را ساکت کرده باشد اما به صورت قطعا اگر فشار بیشتری از سمت فیفا برای حضور بانوان در بازی‌های ملی و لیگ قهرمانان آسیا اعمال شود فدراسیون فوتبال نمی‌تواند بانوان را به این صورت وارد استادیوم کند و باید فکر اساسی برای حضور بانوان در استادیوم ها انجام شود.

چالش های قابل حل!

 می‌توان گفت که چالش‌های عزیزی‌خادم برای هموار کردن راه فوتبال ایران در مسیر جام جهانی ۲۰۲۲ قابل حل می باشد و هیچ مشکل حل نشدنی وجود ندارد و در صورت مدیریت صحیح ایران می تواند با خیال راحت و با حضور قوی خود در جام‌جهانی ۲۰۲۲ حضور به هم رساند.

 در حال حاضر تیم ملی فوتبال کشورمان با پیروزی برابر عراق مستقیم به جام جهانی صعود کرد و دیدارهای آینده ملی پوشان کشورمان بیشتر حالت تدارکاتی دارد و بازیکنان می تواند شانس خود را برای حضور در ترکیب اصلی امتحان کنند.

کد خبر: 1127864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =