مؤدیان دانه درشت منتقد قوانین دریافت مالیات هستند / سرمایه‌اندوزی افراد خاص با تسهیلات دولتی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفان دریافت مالیات، مؤدیانی خاصی هستند که تاکنون بیشترین تسهیلگری و امتیاز را از دولت‌ها گرفته‌اند و سطح درآمد خود را با فرارهای مالیاتی مهندسی می‌کنند و جلو می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به انتقاد روزنامه رسمی حزب کارگزاران به نحوه مالیات ستانی دولت در لایحه بودجه اظهار کرد: مالیات از درآمدهای اصلی دولت در هر کشوری است و ما هم با توجه به شرایط ویژه تحریم اقتصادی از این قاعده مستثنی نیستیم.

وی با بیان اینکه مالیات‌ستانی یک راهکار جهانی برای کمک به بودجه عمومی دولت‌هاست، افزود: روال مرسوم در کشورهای پیشرفته دریافت مالیات براساس میزان دارایی افراد است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاه‌بیت دریافت مالیات و مخالفت‌هایی که از سوی افراد خاص می‌شود، مؤدیانی هستند که تاکنون بیشترین تسهیلگری و امتیاز را از دولت‌ها گرفته‌اند و سطح درآمد خود را با فرارهای مالیاتی مهندسی می‌کنند و جلو می‌برند.

بیشتر بخوانید:

حذف معافیت‌ها و فرارهای مالیاتی هدف بودجه 1401 است

آزادیخواه با بیان اینکه فرارهای مالیاتی بزرگترین معضل کشور است، خاطرنشان کرد: در واقع تاکنون مؤدیان جایی حرکت می‌کنند و دولت‌ جای دیگری دنبال منابع می‌گردد که در لایحه بودجه دنبال اصلاح این معضل هستیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه دولت تاکنون برای دریافت مالیات دنبال واحدهای صنفی بوده که این منظور مجلس نیست، گفت: مؤدیان دانه درشتی که به هر ترفندی خود را به آب و آتش می‌زنند تا از دولت تسهیلات بگیرند، برق، سوخت و گاه زمین رایگان دریافت کرده‌اند، اما زمان پرداخت مالیات که می‌رسد به هر شکل ممکن از آن فرار می‌کنند، به صورت جدی هدف طرح دریافت مالیات و درآمدزایی دولت برای سال آینده هستند و همین امر آنان را نگران کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت به همان اندازه که برای دانه درشت‌ها امتیاز ایجاد می‌کند، باید بتواند درصدی از درآمدهای آنان را برای مصارف عمومی و هزینه کرد دهک‌های پایین جامعه دریافت کند.

آزادیخواه با اشاره به نگرانی رانتخوارانی که تاکنون بدون هیچ هزینه‌ای از منابع عمومی بهره می‌گرفتند، اظهار کرد: پیش از این دست‌های پیدا و پنهانی در کار بوده و البته الان نیز هم هست که حاشیه امنی برای این طبقه ایجاد کند تا فرار مالیاتی داشته باشند، این ضربه بزرگی به منابع دولت است که باید جلوی آن گرفته شود.

کد خبر: 1127919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =