شاگردان اسکوچیچ می‌توانند به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنند؟

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: من مطمئن بودم که تیم ملی، عراق را شکست می‌دهد و من فکر می‌کنم  اگر همین روند ادامه پیدا کند، صعود به مرحله حذفی جام حذفی، دور از دسترس نخواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فرشاد فلاحت‌زاده، پیشکسوت فوتبال ایران درباره پیروزی ملی‌پوشان مقابل تیم ملی عراق و صعود شاگردان اسکوچیچ به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد:‌ بازیکنان و کادر فنی تیم ملی خیلی زحمت کشیدند. من مطمئن بودم که تیم ملی، عراق را شکست می‌دهد و من فکر می‌کنم  اگر همین روند ادامه پیدا کند، صعود به مرحله حذفی جام حذفی، دور از دسترس نخواهد بود. تیم ملی مقابل عراق در ابتدای کار خیلی خوب نبود اما گام به گام عملکرد بهتری داشت و طارمی در نهایت توانست گل پیروزی‌بخش بازی را به ثمر برساند.

او ادامه داد: اکثر بازیکنان ما لژیونر هستند. هدف کادر فنی تیم ملی این بود که بازیکنان بیش‌تر هماهنگ شوند و کارهای لازم را در این زمینه انجام دادند. باید روی بازیکنان بیش‌تر کار شود و نباید به این تکیه کرد که از اشتباه حریف استفاده کنیم و به گل برسیم. در جام جهانی شرایط کاملا متفاوت است و تیم‌ها به راحتی موقعیت نمی‌دهند. ما باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم و فشارهای لازم را در هر بازی بیاوریم. فوتبال ما در این چند سال رو به رشد بوده است و بازیکنان لژیونر و با کیفیت زیادی داشتیم.

فلاحت‌زاده درباره عملکرد دراگان اسکوچیچ در تیم ملی گفت: آقای اسکوچیچ در ملوان بودند و چند سال در فوتبال ایران بوده‌اند و شناخت خوبی از این فوتبال و بازیکنان ایران دارند. به نظر من این شناخت باعث شد تا شرایط تیم ملی بهتر شود. خواسته فدراسیون هم در این مدت این بوده است تیم ملی به جام جهانی صعود کند و این اتفاق هم در نهایت رخ داد.  

این پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که ملی‌پوشان تا شروع مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲، باید چطور خود را آماده کنند؟ گفت: باید چند اردوی خوب برگزار شود. ما برای جام جهانی ۹۸ فرانسه، حدود ۸ اردو برگزار کردیم. باید بازی‌های دوستانه خوبی برگزار شود. باید با تیم‌هایی بازی برگزار شود که احتمال می‌رود آن‌ تیم‌ها در جام جهانی همگروه ایران شوند. تیم ملی ما خیلی خوب است و بازیکنان باتجربه دارد و نشان داده است که کیفیت فنی خوبی دارد. اگر خوش‌شانس باشیم و قرعه خوبی به ما بیفتد، امیدوارم بتوانیم به مرحله حذفی رقابت‌های جام جهانی صعود کنیم.

این بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال هم‌چنین درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت گفت: با توجه به ابتلای بازیکنان به کرونا، آبی‌پوشان احتمال دارد مقداری دچار افت بدنی داشته باشند. باید کادر فنی نسبت به این مساله پیگیری‌های لازم را انجام دهند. استقلال خیلی خوب بازی نکرد اما امتیازات لازم را جمع کرد. در سال‌های گذشته استقلال خوب بازی می‌کرد اما امتیاز لازم کسب نمی‌شد اما شرایط برعکس شده است.

فلاحت‌زاده در پاسخ به این سوال که استقلال در پنجره نقل و انتقالات باید چه بازیکنانی را جذب کند؟ گفت: به نظر من باید یک دفاع وسط خوب دیگری به تیم اضافه شود. باید یک بازیکن بازی‌ساز در تیم حضور داشته باشد تا شرایط مسابقات بهتر شود و حضور یک مهاجم  تمام کننده در تیم احساس می‌شود.

او در ادامه با تاکید به این که استقلال باید در نیم‌فصل دوم هم امتیاز جمع کند، خاطرنشان کرد: به نظر من استقلال باید امتیاز جمع کند. ما چند سال فوتبال خوب بازی کردیم اما این را می‌دانیم به بازی خوب امتیاز نمی‌دهند. مدت‌ها است که هواداران به دنبال قهرمانی هستند و امیدوارم شرایط طوری پیش برود استقلال در پایان بتواند عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را کسب کند.

انتهای پیام/

منبع:ایسنا

کد خبر: 1127928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =