مهدوی: اسکوچیچ با انصاف قضاوت نمی‌شود/ تیم ملی نشان داد کادر فنی بادرایتی دارد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: زمانی که ویلموتس آمد و پس از آن اتفاقات ناگوار برای تیم ملی رقم خورد، همه گفتند که باید یکی مثل فرگوسن را بیاوریم، اما دیدیم که با اسکوچیچ به دلیل شناختی که از فوتبال ما و ساختار فوتبال‌مان داشت، نتیجه گرفتیم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، محمدرضا مهدوی با اشاره به صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2022 و تبریک به هواداران تیم ملی، بازیکنان و کادر فنی این تیم اظهار داشت: با زحمت تک تک نفرات به جام جهانی رفتیم و باید به این بازیکنان افتخار کرد. امیدوارم در بازی‌های آینده هم با اقتدار و قلدری حرف اول را بزنیم تا خودمان را در فوتبال جهان بالاتر ببریم. بازی قبلی مقابل عراق یک بازی خاص بود و حتی انتظار این را داشتیم که آنها مقابل ما قد علم کنند، چون از گذشته با ما رقابت و کری دارند.

وی در ادامه افزود: بازیکنان تیم ملی در 15 دقیقه ابتدایی بازی شاید به خوبی ریکاوری نشده بودند. مسئله ریکاوری لژیونرهایی که در برف گیر افتاده بودند و برنامه‌ریزی سفر آنها هم باعث شد مشکلات ما برای بازی با عراق زیاد شود، اما شاگردان اسکوچیچ در ادامه مقتدرانه خودشان را اثبات کردند و نشان دادند همچنان می‌توانند بهترین تیم آسیا باشند.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان درباره تغییر سیستم تیم ملی و بازی با یک هافبک دفاعی، گفت: با مهره‌هایی که ما داریم، تغییر سیستم خیلی آسان است. با این حال تیم ملی در این بازی نشان داد که با وجود ستاره‌ها و فوق ستاره‌ها که در فوتبال بسیار مهم هستند، چه کادر فنی بادرایتی دارد. شناخت کادر فنی از بچه‌ها و شرایطی که در این بازی رقم خورد، باعث شد بازی را به نفع خودمان تمام کنیم. فکر می‌کنم در آینده باز هم از این تغییرات در تیم ملی خواهیم دید و ما باید تغییر سیستم می‌دادیم.

مهدوی یادآور شد: تیم ملی ما در زمان کی‌روش با سیستمی بازی می‌کرد که کاملاً تدافعی بود و چشم به ضدحمله داشت. با این حال ما اکنون از مقابل دروازه برنامه‌های خودمان را شروع می‌کنیم و در طراحی حمله خیلی خوب هستیم.

وی درباره اینکه برخی معتقدند تیم ملی با دراگان اسکوچیچ در جام جهانی هم نتیجه می‌گیرد، اما برخی دیگر معتقدند با او نمی‌توان نتیجه گرفت، اظهار داشت: قضاوت در مورد یکسری افراد که برای فوتبال ما زحمت می‌کشند و افتخارآفرینی می‌کنند، باید بهتر باشد. سکان هدایت تیم ملی ما در حال حاضر در اختیار دراگان اسکوچیچ است، بازیکنان به او عادت کرده‌اند و شرایط خوبی داریم، با این اوصاف چرا باید خودمان تیم‌مان را تضعیف کنیم؟

کارشناس فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: زمانی که ویلموتس آمد و پس از آن اتفاقات ناگوار برای تیم ملی رقم خورد، همه گفتند که باید یکی مثل فرگوسن را بیاوریم، اما دیدیم که با اسکوچیچ به دلیل شناختی که از فوتبال ما و ساختار فوتبال‌مان داشت، نتیجه گرفتیم. در جایی که امیدی نبود صعود کنیم، تیم ملی را به مرحله بعدی آورد و الان هم سریع‌ترین صعود تاریخ را داشتیم. نباید از این مسائل چشم‌پوشی کنیم و باید یک مقدار انصاف به خرج داد و شرایطی را فراهم کرد که تیم ملی در آرامش به کار خود ادامه بدهد. یک مربی چطور باید خودش را اثبات کند؟ اثبات کردن همین است که ما یک فوتبال عالی ارائه می‌کنیم و نتیجه هم گرفتیم. متأسفانه برخی صحبت‌ها درباره اسکوچیچ در چارچوب انصاف نمی‌گنجد و باید واقع‌بین باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 1127946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =