تعداد واحدهای جبرانی دانشجویان چگونه محاسبه می‌شود؟

جزئیات محاسبه و تعداد واحدهای جبرانی برای مقاطع مختلف تحصیلی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در حال حاضر ثبت‌نام بسیاری از دانشجویان آغاز شده و بسیاری از دانشجویان باید نسبت به اخذ واحدهای جبرانی اقدام کنند. ایسکانیوز درنظر دارد نکات لازم در زمینه واحدهای جبرانی را برای دانشجویان مرور کند.

تعداد واحدهای جبرانی چگونه محاسبه می‌شود؟

تعداد واحدهای جبرانی بستگی به رشته  کارشناسی دانشجو و ریزنمراتی که در دانشگاه کارشناسی گذرانده دارد.

بر اساس آیین‌نامه وزارت علوم، تعداد واحدهای جبرانی با تشخیص گروه آموزشی صرفا برای دوره کارشناسی ناپیوسته حداکثر ۶ واحد است و نمره دروس جبرانی در میانگین نیم سال و کل محاسبه نمی‌شود.

دانشگاه اختیار دارد برای دانش‌آموختگان دوره کاردانی پیوسته (فاقد مدرک پیش دانشگاهی) که معدل کل آنها زیر ۱۴ است و در دوره کارشناسی ناپیوسته در رشته غیرمرتبط (به تشخیص گروه آموزشی) پذیرفته شده‌اند حداکثر ۲۰ واحد درسی جبرانی ارائه کند. نمره این دروس در میانگین نیم سال و کل محاسبه نمی‌شود.

در صورتی که رشته دوره کارشناسی فرد پذیرفته شده با رشته دوره  کارشناسی ارشد او تجانس نداشته باشد دانشجو باید به تشخیص گروه آموزشی – پژوهشی استان در قالب جدولی که از جانب شورای تخصصی گروه علمی مربوطه استان ها ابلاغ می شود حداکثر تا ۱۲ واحد از دروس دوره کارشناسی را تحت عنوان دروس جبرانی و حداکثر در نیمسال های اول و دوم تحصیلی بدو ورودی انتخاب و بگذرانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =