مشکلات اقتصادی ناشی از حاکمیت تفکر لیبرالیسم در کشور است / فرافکنی علیه دولت برای فرارهای مالیاتی

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی سرمایه‌داران دانه درشت برای ایجاد حاشیه امن درباره طرح های مالیاتی بودجه فرافکنی می‌کنند. و

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ درباره انتقاد رسانه‌های اصلاح‌طلب به نحوه دریافت مالیات در لایحه بودجه 1401 اظهار کرد: تفکر انسان‌ها در عرصه عملیاتی بروز و ظهور پیدا می‌کند، لذا معتقدم اگر در کشور در جاهایی دچار مشکل شده است، ناشی از همان نوع تفکری است که مدت‌ها بر اقتصاد کشور حاکم بوده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نگاهشان به آینده کشور پیشرفت همراه عدالت است، تصریح کرد: این تفکر و آرمان انقلاب است. در مقابل تفکری قرار دارد که توسعه را منهای عدالت مطرح می‌کند. 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در لایحه بودجه سال 1401 این مهم را در قالب صندوق‌های پیشرفت و عدالت عملیاتی کرده است. این نگاهی عدالت محور است، یعنی آینده چشم انداز کشور در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... به گونه‌ای تعریف شود که عده‌ای زیر چرخ توسعه له نشوند.

بیشتر بخوانید:

سرمایه‌اندوزی افراد خاص با تسهیلات دولتی و فرار مالیاتی

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تفکر لیبرالیستی در کشور توسعه را بدون کوچکترین نگاه به اقشار کم درآمد جامعه می‌خواست و معتقد بود اگر در این مسیر عده‌ای هم فدا شوند اشکالی ندارد.

جوکار بیان کرد: بسیاری از کشورها تفکر لیبرالیستی را در جامعه خود اجرایی کردند و بخش مهمی از مردمشان از دست رفتند و برایشان مهم نبود. چون معتقد بودند با گرفتار شدن پای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه نخواهند توانست آینده خوبی برای خود تعریف کنند. لذا از آنها عبور کردند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تفکر لیبرالیسم با آرمان‌های انقلاب اسلامی در تضاد کامل است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در دهه پنجم خود باید پیشرفت همراه با عدالت را در جامعه پیاده سازی کند و در برنامه‌ریزی‌های خود اقشار کم‌درآمد جامعه را هم ببیند.

وی با اشاره به افزایش آمار مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال‌های اخیر گفت: این اتفاق خوبی نیست. زیربنای کشور باید طوری طراحی شود که کمیته امداد بتواند با ایجاد سرمایه گذاری های کوچک جمعیت تحت پوشش خود را نجات دهد و از تحت حمایت خود خارج کند. این راهکار اساسی و نسخه موفق پیشرفت و عدالت است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دریافت مالیات سرمایه‌داران و افراد پردرآمد راهکار تأمین منابع دولت‌هاست، اظهار کرد: همه کشورها مانند جمهوری اسلامی ایران درآمدهای نفتی ندارند؛ بنابراین هزینه‌های جاری دولت از طریق مالیات تأمین می‌شود. البته معتقدم دولت بزرگ و حجیم است و بودجه را می‌بلعد که این هم باید اصلاح و تصدی‌های غیرحاکمیتی از دولت گرفته شود.

جوکار با تأکید براینکه فرارهای مالیاتی بسیار زیاد هستند، گفت: تقریباً به اندازه مالیاتی که در کشور اخذ می‌شود، فرار مالیاتی وجود دارد که به نظرم بزرگترین دلیلش نبود زیرساخت‌های الکترونیک است. 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بانک اطلاعاتی جامع و شفاف مهمترین نیاز کشور است که متأسفانه آنگونه که باید مهیا نیست. البته کارهایی انجام شده که کامل و کارآمد نیست. لذا آن بخش فرارهای مالیاتی که عمدتاً سرمایه‌داران دانه درشت هستند برای اینکه دیده نشوند و همچنان در حاشیه بمانند، نسبت به طرح های مالیاتی بودجه سال آینده فرافکنی می‌کنند و داد و بیداد راه می‌اندازند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی که از یارانه انرژی در حوزه آب، برق، گاز و ... استفاده می‌کنند و قیمت حامل‌های انرژی را پایین تر پرداخت می‌کنند باید مالیاتش را بدهند و سعی نکنند با حاشیه سازی برای دولت باز هم خود را در حاشیه امن نگه‌دارند. مالیاتی که از اینها دریافت می‌شود حق مسلم اقشار کم درآمد جامعه است که باید به آنان بازگردانده شود.  

کد خبر: 1128004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =