ظرفیت ۵۰۰ نفری خوابگاه‌های دانشگاه شریف برای اسکان دانشجویان کارشناسی/ امتحانات ترم بهمن حضوری‌ است

دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: درصورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دانشگاه صنعتی شریف می‌تواند به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی خوابگاه ارائه دهد.

علی محدث زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از ۲۳ بهمن‌ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی دانشجویان دکتری و ورودی ۹۷ مقطع کارشناسی در ترم بهمن به صورت حضوری برگزار می شود.

وی ادامه داد: اگر دانشحویان تحت شرایطی خوابگاه بخواهند، امکان اختصاص خوابگاه به آنان وجود دارد. کلاس‌های عمومی و کارگاهی دانشجویان نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد. کلاس‌های باقی دانشجویان به صورت مجازی برگزار خواهد شد. 

دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: در صورتی که کلاس‌های آموزشی برای دانشجویان تمامی مقاطع به صورت حضوری برگزار شود، با مشکل کمبود خوابگاه مواجه خواهیم شد. اگر قرار باشد تمامی مقاطع به صورت حضوری برگزار شود باید تعدادی اتاق به خوابگاه‌های دانشگاه افزوده شود. مسئله دیگری که با آن مواجهیم، غیرقابل استفاده بودن اتاق‌های خوابگاهی است. برخی از اتاق‌های خوابگاهی دانشگاه صنعتی شریف دو سال است که مورد استفاده قرار نگرفته، برخی از اتاق‌ها رها شده و برخی دیگر بازسازی شده‌ است.

وی افزود: درصورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دانشگاه صنعتی شریف می‌تواند به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی خوابگاه ارائه دهد. تعداد خوابگاه‌های مقطع ارشد و دکتری نیز نزدیک به همین عدد است. این در حالیست که در شرایط غیرکرونایی ظرفیت خوابگاه‌ها دو تا سه برابر بود.

محدث زاده بیان کرد: بر اساس برنامه آموزشی کنونی دانشگاه صنعتی شریف، امتحانات برای تمامی دانشجویان در نیمسال دوم تحصیلی حضوری خواهد بود. در این راستا باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا تمامی دانشجویان بتوانند در ایام امتحانات از خوابگاه ‌استفاده کنند.

وی درباره فعالیت سلف دانشگاه گفت: در حال حاضر سلف آزاد در دانشگاه صنعتی شریف فعال است یعنی هزینه‌های غذا برابر با هزینه طبخ غذای معمول محاسبه می‌شود، اما درصورت بازگشایی دانشگاه قرار است هر دانشجویی که کلاس حضوری‌ داشته باشد بتواند از غذای سلف دانشگاه استفاده کند. دانشجویان در اسفند ماه به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمینه‌ محل غذا خوردن در فضای بسته با مشکل مواجه خواهند شد، اما با گرمتر شدن هوا این مشکل برطرف می‌شود. 

این فعال صنفی درباره ارتباط شورای صنفی و مسئولان دانشگاه بیان کرد: رئیس جدید دانشگاه شریف به صورت سریع و صادقانه نسبت به مشکلات واکنش نشان می‌دهد و پاسخگوی مسائل دانشگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =