17 شبکه جاسوسی موساد در لبنان منهدم شدند

وزیر لبنان از انهدام 17 شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در دوره اخیر خبر داد و رئیس پارلمان لبنان هم این دستاورد امنیتی را منحصر به فرد توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بسام مولوی وزیر کشور لبنان از کشف و انهدام ۱۷ شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی خبر داد.
نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان امروز ریاست جلسه کابینه این کشور به منظور تکمیل بررسی پیش نویس قانون بودجه سال ۲۰۲۲ را برعهده داشت و قرار است بررسی این موضوع در دو جلسه متوالی روز چهارشنبه تکمیل شود.

پس از پایان  نشست امروز هیات دولت لبنان، عباس الحلبی، وزیر آموزش و پرورش و سرپرست وزارت اطلاع رسانی این کشو خبر داد که بسام مولوی وزیر کشور  لبنان در مورد توقیف ۱۷ شبکه جاسوسی به نفع دشمن اسرائیلی به هیات دولت توضیحاتی ارائه کرده است.

الحلبی گفت که مشخص شد که این شبکه‌های جاسوسی در سطح لبنان و همچنین منطقه به ایفای نقش‌هایی ویژه می‌پرداختند.

در همین حال «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم امروز دستاورد نیروهای امنیتی لبنان را  به خصوص در کشف و انهدام شبکه‌های جاسوسی سازمان موساد را منحصر به فرد خواند.

بری در پیامی گفت:  از نیروهای امنیتی لبنان و چشمان بیدار آنها به امنیت لبنان و تقویت صلح مدنی آن بار دیگر درود می‌فرستیم و از آنها قدردانی می‌کنیم.

از سوی دیگر بری امروز میزبان «فایز الشوابکه» دبیر کل اتحادیه پارلمانی عربی بود.  الشوابکه در این دیدار رئیس پارلمان لبنان را در جریان کنفرانس اتحادیه پارلمانی عربی که قرار است ماه آینده میلادی در قاهره برگزار شود قرار داد. در این نشست بر اهمیت مشارکت سوریه در کنفرانس مذکور تاکید شد.

رسانه‌های خبری هم صبح امروز عملیات کشف شبکه‌های جاسوسی موساد را  بزرگترین عملیات امنیتی سازمان امنیت ملی لبنان از سال ۲۰۰۹ خوانده و جزئیاتی از آن را فاش کردند.

گفته می‌شود هر کدام از این گروههای جاسوسی منفک از یکدیگر عمل می‌کردند و کارویژه جدایی داشتند. اداره اطلاعات سازمان امنیت داخلی از چهار هفته پیش در هماهنگی با دادستانی لبنان و مقامات امنیتی عملیات بازداشت عوامل موساد را در خفای کامل آغاز کرده بود  و در این مدت دهها جاسوس با رده‌های مختلف بازداشت شدند که برخی از آن‌ها به طور مستقیم با موساد و برخی دیگر از طریق واسطه و حتی بدون اینکه خود خبر داشته باشند با این سازمان تروریستی در ارتباط بودند.

این جاسوسان مأمور بودند تا در خصوص مراکز متعلق به مقاومت و حزب‌الله و همچنین گروههای فلسطینی مستقر در خاک لبنان به خصوص حماس اطلاعات جمع‌آوری کنند. اما تحقیقات از افراد بازداشتی، حقایق قابل توجهی را بر ملا کرده است؛ از جمله اینکه این شبکه جاسوسی تا دایره اطلاعات سازمان امنیت ملی نیز نفوذ کرده و به برخی مقامات این سازمان نیز به شدت نزدیک شده بود تا اطلاعات مراکز و افسران این بخش امنیتی را جمع‌آوری کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =