تخصیص ارز۴۲۰۰ تومانی در مجلس به کجا رسید؟

رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس از نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی با اشاره به آخرین روند این تفحص، گفت: مراحل اولیه این تحقیق و تفحص آغاز شده و هیئت در حال جمع‌آوری اسناد و مدارک در این زمینه است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس از نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی با اشاره به آخرین روند این تفحص، گفت: مراحل اولیه این تحقیق و تفحص آغاز شده و هیئت در حال جمع‌آوری اسناد و مدارک در این زمینه است.

وی با بیان اینکه مکاتباتی با بانک مرکزی برای دریافت اطلاعات لازم انجام شده است تا اسناد و مدارک لازم از سال 98 تاکنون را به مجلس ارائه کنند، افزود: باید اطلاعات کلی درباره اینکه در این بازه زمانی به چه کسانی ارز 4200 تومانی و چگونه اختصاص داده شده به مجلس ارائه شود.

نماینده رشت در مجلس با اعلام اینکه حدود 70 تا 80 میلیارد دلار در بازه زمانی 98 تاکنون برای واردات کالاها ارز  اختصاص داده شده است، عنوان کرد: مجلس قرار است در بخش‌های به مانند، صنعت، کشاورزی و خود بانک مرکزی تفحص داشته باشد تا مشخص شود این ارزهای که اختصاص داده شده چرا به صورت کامل به جامعه هدف بازنگشته و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اطلاعات مختلفی از سوی دیوان محاسبات و  سازمان بازرسی از افرادی که ارز 4200 تومانی دریافت کرده‌اند به هیئت تحقیق و تفحص داده شده است، اضافه کرد: هنوز جمع‌بندی درباره اینکه چه میزان به افراد ارز برای واردات داده نشده نداشته‌ایم.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی در مجلس درباره زمان جمع‌بندی گزارش هیئت برای قرائت در صحن علنی قوه مقننه، اظهار کرد: باتوجه به اینکه این تحقیق و تفحص رقمی بالای و حدود  2 هزار همت را شامل می‌شود زمانی حداقل 6 ماه می‌خواهد که ممکن است به دلیل سنگینی کار این زمان تمدید هم بشود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه پس از جمع‌بندی گزارش آن را در اختیار قوه قضائیه قرار خواهیم داد تا با تخلفات برخورد شود، گفت: قطعا عواملی که در تخلفات صورت گرفته در تخصیص ارز 4200 تومانی دخیل بوده‌اند شناسایی و به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

نمایندگان در جلسه علنی روز سه‌شنبه 11 آبان مجلس  با 174 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه با درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در مورد منابع و مصارف ارز 4200 تومانی موافقت کرده بودند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 1128085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =