بستری‌های کرونایی در آی‌سی‌یو افزایش یافت

رییس بیمارستان رسول اکرم (ص) گفت: اگر قرار باشد حجم بالایی از موارد ابتلا به کرونا را داشته باشیم، افراد گروه‌های پرخطر، حتی در شکل خفیف همه‌گیری هم حتما پایشان به بخش‌های بیمارستانی و بستری باز خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تقی ریاحی درباره وضعیت مراجعات کرونایی و بستری در بیمارستان رسول اکرم (ص)، گفت: اوایل دی ماه هیچ بیمار کاندیدای بستری در آی‌سی یو نداشتیم و بعد از دو سال بخش‌های آی‌سی‌یو برای بیماران کرونایی بسته شد. در عین حال میزان بستری کرونایی در بخش‌ها نیز بسیار محدود بود. البته به صورت پراکنده بیمار کرونایی در بخش داشتیم، اما محدود بود.

وی افزود: این درحالی است که طی ۱۰ تا ۱۵ روز گذشته هم میزان مراجعات سرپایی کرونا افزایش یافته و به طبع آن میزان مراجعات بستری‌مان هم بالا رفته است. در عین حال باتوجه به وخامت حال برخی از مبتلایان به کرونا، بخش آی‌سی‌یو را برای بیماران کرونایی مجددا باز کردیم. همچنین اکنون در بخش تنفسی‌مان هم بیماران کرونایی بستری شده و در حال ارائه خدمت به بیماران هستیم.

ریاحی گفت: به طور واضح بیماران سرپایی مبتلا به کرونا بیشتر شده‌اند. حتی برخی بیماران عادی با فکر اینکه سرما خورده‌اند، مراجعه می‌کنند، اما  بعد مشخص می‌شود که به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی تاکید کرد: هرگونه علائم تنفسی و سرماخوردگی را باید ابتلا به کرونا تلقی کرد و پروتکل‌های بهداشتی مربوطه را برای عدم انتقال بیماری به دیگران رعایت کرد.

ریاحی افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به رفتار ویروس اُمیکرون طی روزها و هفته‌های آینده باید شاهد افزایش موارد بستری بیماران و حتی افزایش بستری در بخش‌های مراقبت ویژه باشیم.

رییس بیمارستان رسول اکرم (ص) گفت: رفتار اُمیکرون قطعا به شدت رفتار سویه دلتا نیست، اما اگر قرار باشد حجم بالایی از موارد ابتلا را داشته باشیم، افراد گرووه‌های پرخطر، مانند افراد مسن، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و ... در معرض خطرند و حتی در شکل خفیف همه‌گیری هم حتما پایشان به بخش‌های بیمارستانی و بستری باز خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: ایسنا

کد خبر: 1128097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =